  • 71. Data: 2010-08-19 16:45:06
    Temat: Re: DHL czy maja prawo?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    leon napisa?(a):

    > Od tego jest czytelny podpis. Mimo, ze na Poczte Polska narzekam , to
    > stwierdzam iz jej to wystarcza

    Mijasz sie z prawda bo na poczcie spisuja takze i nr dowodu.

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widac z niego do Apteki na Solnym...

  • 72. Data: 2010-08-19 17:22:16
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "januszek" <j...@p...irc.pl> napisał w wiadomości grup
    .com...
    > leon napisa?(a):

    > Mijasz sie z prawda bo na poczcie spisuja takze i nr dowodu.

    Czasami nawet potrafią się spytać o stopień spokrewieństwa.

  • 73. Data: 2010-08-19 23:20:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Aug 2010, leon wrote:

    > Klientem firmy jest nadawca nie adresat.

    Racja.
    Korekta.
    Punkt 3. odpada, pozostaje p.5:
    http://www.giodo.gov.pl/144/id_art/386/j/pl/
    +++
    Art. 23.
    1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
    [...]
    3) jest to konieczne do realizacji umowy [...]
    [...]
    5) jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych
    celów realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców
    danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolnoœci osoby,
    której dane dotyczš.
    [...]
    4. Za prawnie usprawiedliwiony cel, o którym mowa w ust. 1 pkt 5, uważa
    się wszczególnoœci:
    [...]
    2) dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalnoœci gospodarczej.
    [...]
    ---

    Jak dochodzić roszczeń, nie mając danych świadka (adres doręczenia
    nie musi być adresem zamieszkania)?

    > Prawdopodobienstwo iz taka osoba pracuje jako kurier i wykorzystuje pozniej
    > dane osobowe jest znikome

    Definicja "znikomości" zależy od definiującego, równie dobrze można
    powiedzieć o prawdopodobienstwie wykorzystania danych przez kuriera
    w ogóle.

    pzdr, Gotfryd

  • 74. Data: 2010-08-20 08:10:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 19-08-2010 18:45, januszek pisze:
    > leon napisa?(a):

    > Mijasz sie z prawda bo na poczcie spisuja takze i nr dowodu.

    A mnie nie spisują dowody tylko wpisują "osobiście znana" :-)

    Jedne z nielicznych uroków podlegania pod mały urząd pocztowy :-)

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 75. Data: 2010-08-20 19:38:03
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 20-08-2010 o 01:20:48 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > celów realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców
    > danych, a przetwarzanie nie narusza praw i wolnoœci osoby,

    Podkreslmy zwrot "Administrator danych". Firma kurierska nie posiada tego
    statutu. wiec reszta cytowanych art nie ma zastosowania.

    > Jak dochodzić roszczeń, nie mając danych świadka (adres doręczenia
    > nie musi być adresem zamieszkania)?

    Ciagle nie rozumiesz. Kurier sprawdza dane na okazanym dokumencie. Tylko i
    wyłącznie te dane które są potrzebne do identyfikacji odbiorcy i tyle.
    Zadnych dodatkowych typu adres z dokumentu, pesel czy data urodzenia oraz
    ich spisywania. Jak ma watpliwosci to nie wydaje paczki i później ma cala
    mase reklamacji, ktorych koszt firma mu odbija z wypłaty.

    > Definicja "znikomości" zależy od definiującego, równie dobrze można
    > powiedzieć o prawdopodobienstwie wykorzystania danych przez kuriera
    > w ogóle.

    Dane którymi i tak zna kurier jest Imie Nazwisko i adres. Dane osobowe
    nazwijmy je niskiego stopnia. Pesel, nr dowodu i data urodzenia, imiona
    rodzicow nie sa danymi niezbednymi do wykonania uslugi. Pojedynczy kurier
    tych dancyh nie wykorzysta, ale sama firma tworzy sobie gigantyczna baze
    danych. A taka jest juz bardzo cenna.

    leon

  • 76. Data: 2010-08-22 21:34:20
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Tapatik" <t...@b...spamu> napisał w wiadomości
    > No i jak ma potem kurier udowodnić, kto paczkę odebrał?
    > Jeśli spisze dane, to potem może powiedzieć komu paczkę dał.
    > Jeśli nie pisze, to za miesiąc nawet nie będzie pamiętał tej paczki.

    A KOGO TO OBCHODZI?
    czy odebrala to kolezenka a ja na kiblu cisnolem klocka??

    > My się tu koncentrujemy na ochronie danych odbiorcy przesyłki, a kurier na
    > tym, aby przesyłkę oddać odpowiedniej osobie i mieć na to kwit.

    to wasz problem ze paczki gina a kurierzy czesto podrabiaja podpisy i lupia
    przesylki
    co nie raz bylo w TV :(

    co najwyzej moge sie wylegitymowac choc tez z wielka niechecia siegam po ten
    dokument
    gdy zada go odemnie instytucja nieuprawniona

  • 77. Data: 2010-08-22 22:53:03
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-08-22 23:34, Kris pisze:

    > to wasz problem ze paczki gina a kurierzy czesto podrabiaja podpisy i lupia
    > przesylki
    > co nie raz bylo w TV :(

    Czy jak kurierzy mają taki komputerek, czy tablet do podpisania się
    rysikiem to też mogą podpis podrobić?

    --
    animka

  • 78. Data: 2010-10-09 14:46:33
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > przesylki
    > co nie raz bylo w TV :(

    Czy jak kurierzy mają taki komputerek, czy tablet do podpisania się

    problem w ilosciach paczek
    jak ci nie zeskanuje dobrze albo co to paczki nima
    i na spedycji ktos ja zlupi

  • 79. Data: 2010-10-09 14:58:56
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-09 16:46, Kris pisze:

    > Użytkownik "animka"<a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > Czy jak kurierzy mają taki komputerek, czy tablet do podpisania się
    > rysikiem to też mogą podpis podrobić?

    To chyba jest przesyłane bezpośrednio do Firmy.
    Alior Bank też ma takie tablety.

    --
    animka

  • 80. Data: 2010-10-09 15:57:22
    Od: Wódz <n...@c...spamu>

    Dnia Sat, 09 Oct 2010 16:58:56 +0200, animka napisał(a):

    > To chyba jest przesyłane bezpośrednio do Firmy.
    > Alior Bank też ma takie tablety.

    Z tego co wiem to te tablety komunikują się z siecią dopiero jak kurier
    wróci do firmy...
    Dla tego przy śledzeniu przesyłki informacje o niej są wyświetlane z
    opóźnieniem.

    Wódz