    From: "d852" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czytelny podpis - co to takiego?
    Date: Mon, 8 Sep 2008 18:01:18 +0200

    Użytkownik wrote:

    > Czy ktoś z Was wie co to jest czytelny podpis z imienia i nazwiska?
    > Jest jakaś prawna definicja?

    Ciekawa sprawa.
    Bo są podpisy składające się z imienia i nazwiska i są takie, które są
    bardziej logiem, znakiem graficznym czy coś takiego... Mój tata taki
    miał, pamiętam - takie esy floresy na bazie nazwiska czy nazwiska i
    imienia lub pierwszej litery imienia i nazwiska. Ja już sobie takiego
    nie wymyślałem, zawsze podpisywałem się imieniem i nazwiskiem w sposób w
    jaki normalnie piszę. Chyba te pierwsze "wymierają"...

    Ale rozumując logicznie, to podpisy "logo" powinny być właśnie
    nieczytelne - byleby tylko były powtarzalne z dowodem np.
    Podpisy z imieniem i nazwiskiem jak mają być czytelne to niech je od
    razu drukują na umowie. One nie stwierdzają jak Ty się nazywasz, bo to
    można napisać obok na drukarce. One mają być niepodrabialne. Więc to
    jakiś idiotyzm chyba.

    Jak można sprawdzić czy to Twój podpis, skoro napisałeś go, na prośbę
    tej pani, innych charakterem pisma niż swoje ?? Po imieniu i nazwisku
    ktoś stwierdzi, że to Ty ?? Heheee. No jaja normalnie.