  • 1. Data: 2007-11-17 00:27:35
    Temat: Czyn nieuczciwej konkurencji
    Od: "flyer" <j...@n...org>

    "Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub
    dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża lub narusza interes innego przedsiębiorcy
    lub klienta"

    Takie jest Prawo, a realia

    Jak w tym świetle traktować dziada ( rencista, 50 lat, zdrowy jak byk, bez
    przykrej konieczności płacenia ZUS ), który się wpieprzył w normalnie
    działający od 10 lat pasaż handlowy z hasłem "TANIE PAPIEROSY" i sprzedaję
    fajki o 30- 40 gr. poniżej ceny wydrukowanej na pudelku. Czy jest to
    niezgodne z prawem czy tylko obyczajami dobrymi obyczajami ? Wiem też, że
    ten skurwiel sprzedaje 90% poza kasą fiskalną. Do kogo należy do zgłosić ?

  • 2. Data: 2007-11-17 00:56:00
    Temat: Re: Czyn nieuczciwej konkurencji
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    flyer wrote:

> [...]
    > fajki o 30- 40 gr. poniżej ceny wydrukowanej na pudelku. Czy jest to
    > niezgodne z prawem czy tylko obyczajami dobrymi obyczajami ?

    Dlaczego miałoby to być niezgodne z prawem lub z dobrymi obyczajami?. Tzn
    konkretnie z jakimi obyczajami jest to niezgodne?

    > Wiem też, że
    > ten skurwiel sprzedaje 90% poza kasą fiskalną. Do kogo należy do zgłosić ?

    A to akurat IMHO do US.

    p. m.

  • 3. Data: 2007-11-17 01:14:20
    Od: "flyer" <j...@n...org>

    > Dlaczego miałoby to być niezgodne z prawem lub z dobrymi
    > obyczajami?. Tzn
    > konkretnie z jakimi obyczajami jest to niezgodne?

    > A to akurat IMHO do US.

    Dochodze do wniosku ze w waszym popierdolonym kraju to normalne praktyki
    tylko prosze sie nie dziwic ze za 10 lat 30% z was bedzie mieszkalo pod
    mostem

  • 4. Data: 2007-11-17 08:59:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Dlaczego miałoby to być niezgodne z prawem lub z dobrymi obyczajami?. Tzn
    > konkretnie z jakimi obyczajami jest to niezgodne?

    Ceny dumpingowe - pewnie mu o to chodzi.

  • 5. Data: 2007-11-17 09:01:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "flyer" <j...@n...org> napisał w wiadomości

    Czasami renciści mogą sobie dorobić. Co do sprzedaży poza kasą fiskalną, to
    zajmuje się tym Urząd Kontroli Skarbowej. Jedna kontrola UKS i facet może
    zapłacić 1.600 zł grzywny za sprzedaż poza kasą. Po dwóch, trzech powinno
    mu przejść.

  • 6. Data: 2007-11-17 13:01:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ceny dumpingowe - pewnie mu o to chodzi.

    Fajki 30 gr poniżej ceny na paczce to ma być dumping?

    Poza tym dumping stosuje duży żeby wykosić z rynku małego, a potem podnieść
    ceny. Jakoś mi ten rencista nie pasuje do tego obrazka ;)

    p. m.

  • 7. Data: 2007-11-17 13:36:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Fajki 30 gr poniżej ceny na paczce to ma być dumping?
    > Poza tym dumping stosuje duży żeby wykosić z rynku małego, a potem
    > podnieść
    > ceny. Jakoś mi ten rencista nie pasuje do tego obrazka ;)

    Tu oczywiście masz rację. Ja tylko wyjaśniłem, o co najprawdopodobniej
    pytającemu mogło chodzić.

  • 8. Data: 2007-11-17 21:34:27
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 17 listopad 2007 01:56
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fhle8r$39s$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > Dlaczego miałoby to być niezgodne z prawem lub z dobrymi obyczajami?. Tzn
    > konkretnie z jakimi obyczajami jest to niezgodne?

    Z obyczajem dogadywania się handlowców między sobą i tworzenia defakto
    mafii, która likwiduje konkurencję. To tak jakby taksiarz chciał jechać
    taniej... Koledzy go zaciupią i tyle... Jak nie saperką dosłownie, to inną
    metodą ,,cywilizowaną''.

    Tu jak widać po słownictwie pytającego, mamy podobnie... Ktoś się ośmielił
    wyłamać z układu i dać konkurencyjne ceny...

    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl