eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :) › Re: Czy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :)
  • Data: 2008-06-04 00:38:36
    Temat: Re: Czy wolno jezdzic lewym pasem? Ruch drogowy- prosze o pomoc :)
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    W poście <g24o43$3p2$5@nemesis.news.neostrada.pl>
    Michal_K <m...@n...org> m.in. napisał(a)::

    > Jako iż na pl.misc.samochody rozgorzała nieco hermetyczna, ale jakże
    > ciekawa dyskusja, która ma szansę raz na zawsze rozwiać pewne
    > wątpliwości, prosiłbym o wypowiedzenie się tutejszych specjalistów na
    > temat następującej treści w PoRD:
    >

    > Rozdział3. Oddział 1. Punkt 4. Kierujący pojazdem jest obowiązany jechać
    > możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu na jezdni są
    > wyznaczone, nie może zajmować więcej niż jednego pasa.
    >
    > Co oznacza ten tekst? Jak podejrzewam- niektórzy z tutaj obecnych będą
    > umieli go zinterpretować poprawnie nie tylko na podstawie samej treści
> [...]

    Skoro nie zacytowałeś, to ja napisze ponownie interpretację tego przepisu,
    jaka otrzymałem od wieloletniego pracownika drogówki:

    Otóż wg. niego przepis mówi o różnych sytuacjach. Zdanie pierwsze mówi o
    drogach dwukierunkowych jednodniowych, dwujezdniowych i jednokierunkowych
    bez wytyczonych pasów ruchu. Zdani drugie mówi już o drogach dwujezdniowych
    (lub jednojedniowych jednokierunkowych) z wieloma wytyczonymi pasami
    ruchu .I nigdzie tam nie ma mowy o obowiązku jazdy prawym pasem na tych
    drugich. Co na marginesie wg. mnie jest nawet logiczne, bo drogi
    wielopasmowe buduje sie po to aby zwiększyć przepustowość, a nie po to by
    lewy pas był zawsze wolny.

    Czy według szanownych grupowiczy, z których wielu z pewnością jest
    specjalistami w dziedzienie prawa, możliwa jest inna interetacja owego
    przepisu?

    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg
    http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana