    From: Rowerex <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy warto zgłaszać małe wypadki w pracy?
    Date: Fri, 5 Feb 2010 12:05:05 -0800 (PST)

    On 5 Lut, 17:06, Lepton <k...@u...pl> wrote:

    > Miałem dziś wypadek w pracy -zostałem uderzony rozporą (rurką metalową
    > z ostrym końcem) w wyniku czego 2cm pod okiem mam rozciętą skórę na
    > długości 4cm.

    A gdyby było 4,5cm i w stronę oka?

    > Kierownik powiedział mi żebym tego nie zgłaszał jako
    > wypadek w pracy, gdyż jeśli to zrobię wystąpi o ukaranie mnie

    A jakie wypadki wg owego "kierownika" można zgłaszać groźby kary?

    > -tak
    > postępuje nasza firma, gdyż zależy im na niskim % wypadków w pracy i
    > nie tylko...

    PZPR miało statystycznie 100% poparcia.

    > lecz wiem że takie rany często goją się pozostawiając
    > bliznę, a to jest twarz, z drugiej strony pewnie po tygodniu zdejmą mi
    > szwy i wrócę pracować  -nic aż tak poważnego się nie przytrafiło

    Ale pół centymetra dalej i straciłbyś oko?

    > a na
    > pewno o odszkodowanie z pracy nie będę się ubiegał, gdyż do wypadku
    > doszło nie z winy pracodawcy

    A skąd przeświadczenie, że nie z winy pracodawcy?
    Byłeś szkolony z zakresu BHP? Masz na to dokumenty?
    Posiadasz jakiś instruktaż odnośnie "przewidywania, że coś mnie może
    walnąć w łeb"?
    Co pracodawca zrobił, by to coś nie waliło we łby pracowników?
    Nosisz kask ochronny? Okulary ochronne? Ktokolwiek nosi? Są takie
    takie wymogi?
    Dlaczego znalazłeś się w miejscu, gdzie grozi niebezpieczeństwo?
    Dlaczego w tym miejscu grozi pracownikom niebezpieczeństwo?
    (....)

    > bo gdybym potrafił przewidzieć iż ta
    > rozpora osunie się na mnie, czyli zachował większą ostrożność to
    > pewnie mógłbym tego uniknąć, wytłumaczą się przepisami BHP itp.

    Pierdu, pierdu.

    > więc
    > czy warto narażać się pracodawcy i w przypadku tak małych wypadkach to
    > zgłaszać? Co o tym myślicie?

    Jeśli zależy Ci na statystykach, to nie zgłaszaj. W ogóle, niech nikt
    nic nie zgłasza. Niech sobie powieszą szyld "najbezpieczniejsza firma
    świata". Jak komuś rura wbije się w oko i wyjdzie tyłem głowy, niech
    go wywiozą poza firmę i upozorują samobójstwo, ot sam sobie wsadził
    rurę w oko...

    > Mój przełożony jak na razie tylko
    > odnotował fakt zaistnienia zdarzenia, a lekarz w firmie w punkcie
    > pomocy doraźnej wykonał mi szwy i dał szczepionkę przeciw tężcowi.

    Zapytaj kierownika, co by zrobił, gdyby to on oberwał, a nie Ty. A w
    ogóle to daj mu w pysk, najlepiej publicznie.

    > Co
    > mogę stracić nie zgłaszając wypadku w firmie?

    Następnym razem życie.

    > Czy ktoś z Was miał już podobne zajścia?

    Oby nikt.

    Pozdr-
    -Rowerex