    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 29 Nov 2013 11:00:17 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Czy tu prawo nie działa wstecz?

    On Fri, 29 Nov 2013, hikikomorisan wrote:

    > Mam rower ;)

    No to miej pretensje, że będą chcieli Ci zakazać jazdy rowerem.
    To jest odpowiednik "kategorii węglowej" :)

    > Polemizowalbym. Czesci nie stac, czesc stac.

    Primo, mowa o tej części, której na prąd nie stać (a już gaz
    to kwestia inwestycji i dostępności).
    Secundo, wychodzi że mowa o KOLEJNYM podatku, i to pogłównym :>

    > Placenie kar za piece weglowe za 5 lat moze okazac sie jednak drozsze od
    > zmieny pieca chocby na elektryczny i grzanie pradem.
    > Wiec tych co bedzie stac palic weglem, bedzie jeszcze bardziej stac grzac
    > pradem.

    Dobra, obejrzymy w praniu.
    IMO to jednak Robert ma rację.

    Jak o mnie chodzi, podejrzewam że *skuteczna* metoda polegałaby
    na ofercie wyeksportowania wszystkich "zawęglonych" poza Kraków.
    I wtedy okazałoby się jaki jest faktyczny koszt takiej operacji.

    > Ale wiesz, czemu kaza uzywac helikoptera? Bo rowerem uszkadzam zdrowie
    > kilkunastu osob dziennie, a helikopterem nie bede.
    >
    > Z reszta dyproporcja cenowa jest za duza w tym przykladzie ;)

    Jest, ale to nie ja wyskoczyłem ze śmigłowcem i krytyka
    tego przykładu w sumie mnie cieszy :P

    > Cale "zamieszanie" z zakazem wegla ruszylo po akcji spolecznej skupiajacej
    > sie na zanieczyszczeniach powietrza

    Doceniam.
    Akcje wszelakie, z rządowymi na czele, miewają taką przykrą cechę,
    że czasami nie dają rzetelnej informacji "ile to będzie kosztowało".

    W sumie... w sumie trzeba przyznać, że w dyskusji o kosztach
    przewijał się element "inwestycyjny" (tego, że trzeba wymienić
    ogrzewanie, grzejniki kupić itede), a prawdę mówić, biorąc pod
    uwagę iż spora część ludzi o których mowa (palących węglem
    "bo taniej") to będą lokatorzy a nie właściciele, zaś zapewnienie
    sprzętu do ogrzewania to jednak problem właściciela, nie
    lokatora.

    > wez sobie
    >
    > http://monitoring.krakow.pios.gov.pl/iseo/roczny_mai
    n.php

    > i wybierz pyl zawieszony oraz Krakow - Aleje
    >
    > zobaczysz, nie ile procent, ale ile RAZY norma jest przekroczona.
    >
    > nie o 5, 10, 15% ale nawet 3-4 krotnie!

    Y tam.
    Jeśli Ci to coś mówi, mieszkam w Zabrzu.
    Sprawdź jakie miałem "współczynniki" ze 30 lat temu :>
    Znaczy nie lekceważę tego co piszesz, ale 4-krotnym przebiciem
    norm nie każdego zaszokujesz :)

    Cisza.
    A liczyłem że potkniesz się (Ty lub kto inny) na wysunięciu tezy,
    że ten przepis jest martwy, a pierwszym który go nie przestrzega
    jest samo miasto :> (mam na myśli lokale komunalne w budynkach
    bez CO, z których lokator wyprowadził się zimą).

    pzdr, Gotfryd