  • 1. Data: 2009-02-05 20:42:46
    Temat: Czy spółdzielnia może....??
    Od: "Athorgal" <a...@w...pl>

    Witam

    Jestem jedynym spadkobiercom po członku spółdzielni mieszkaniowej, i jest to
    potwierdzone sądownie ,
    Zarząd spółdzielni nie chce

    1 wpisać mnie na listę członków chociaż juz półroku temu zapłaciłem i
    złozyłem wniosek
    2 nie pozwala mi na wgląd do teczki członka po którym dziedzicze?

    Mieszkanie spółdzielcze własnościowe wykupione przez zmarłego członka w 2004
    roku

    Czy i gdzie mogę na takie działanie złozyć skargę

    Pozdrawiam Adam

  • 2. Data: 2009-02-05 22:13:09
    Temat: Re: Czy spółdzielnia może....??
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Athorgal napisał/a:
> [...]
    > roku
    >
    > Czy i gdzie mogę na takie działanie złozyć skargę

    Nie powiedzieli Ci, że musi być złożona decyzja sądu co do cesji
    członkowstwa i przepisania mieszkania na Ciebie?

    --
    animka

  • 3. Data: 2009-02-05 22:31:34
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Tak na marginesie: dokąd nie bedziesz miał zaświadczenia z urzedu skarbowego o
    zapłaceniu podatku od tej części spadku (lub zaswiadczenia o zwolnieniu z tego
    podatku) to mogą Cię zgodnie z prawem traktować gorzej niż Arabowie psa.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-02-05 22:33:30
    Od: "Athorgal" <a...@w...pl>

    Witam

    US mam załatwiony :) i oni o tym wiedza

    Nie musze mieć cesji praw bo to wynika z postanowienia sądu o nabyciu spadku
    po z...ym a ja jestem jedynym spadkobiercom
    Nawet by mi nie chodzilo tak bardzo o członkowstwo co o zaswiadczenie że
    jestem właścicielem tego mieszkania zebym np. mógł się w nim zameldowac(
    wiem ze nie musze ale chce :) )

  • 5. Data: 2009-02-05 23:00:01
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jak to dowcipnisie trepy w wojsku mówiły?
    "Jedni grają z sufitu, inni z nut"?
    Dałeś im to zaświadczenie z U.S. na piśmie, z potwierdzeniem kopii?

    A tak poza tym to od kliku lat wcale nie musisz zostawać członkiem spółdzielni po
    otrzymaniu spadku, choć w wielu przypadkach warto (majątek spółdzielni, znizki w
    opłatach itp.).

    Popros o kopię statutu (he, he sa spółdzielnie, gdzie trudno statut z gardła wyrwac,
    Twoja SM może być taka, ale zdaje się ustawowo masz prawo do otrzymania egzemplarza
    statutu i to chyba nieodpłatnie).

    Do tego wydrukuj sobie ustawe Prawo spółdzielcze i ustawę o Spółdzielniach
    mieszkaniowych.

    Wyczerp drogę wewnatrzspółdzielczą (jakieś odwołanie do Rady Nadzorczej, później do
    Walnego Zebrania czy podobnie), wtedy bedziesz mógł do sądu powszechnego.

    Co do zameldowania weź wszystkie dokumenty, któere masz, zrób po kserokopii i idz do
    wydziału meldunkowego z dowodem, książeczką wojskową i zaświadczeniem o wymeldowaniu
    z poprzedniego miejsca pobytu, to powinni Cię zameldować bez problemów, chociaż jeśli
    biurwa jest szwagierką prezesa to cholera wie, wtedy pismo do prezydenta
    miasta/burmistrza...

    -----

  • 6. Data: 2009-02-06 08:29:36
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Athorgal" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > co o zaswiadczenie że jestem właścicielem tego mieszkania

    w kwestii formalnej, nie jestes wlascicielem zadnego mieszkania, jestes
    wlascicielem spoldzielczo wlasnosciowego prawa do lokalu, wlascicielem
    mieszkania jest spoldzielnia

  • 7. Data: 2009-02-06 09:17:26
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W kwesti formalnej, jesli juz tak lubisz pouczać: jest posiadaczem.
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2009-02-06 17:16:23
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gmgup1$sf8$2@news.wp.pl 666 <u...@w...eu> pisze:

    >W kwesti formalnej, jesli juz tak lubisz pouczać: jest posiadaczem.
    W kwestii potrójnie formalnej to odpowiada się pod cytatem, tnie się zbędne
    elementy a pozostawia potrzebne i wspomniane "pouczenie" niesie ze sobą
    bardzo istotną treść.

    --
    Jotte