eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy program freeware mozna wykorzystac w pracy inzynierskiej ? › Re: Czy program freeware mozna wykorzystac w pracy inzynierskiej ?
  • Data: 2004-11-02 19:27:37
    Temat: Re: Czy program freeware mozna wykorzystac w pracy inzynierskiej ?
    Od: "piotr" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:cm85cr$8kj$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Czy oprogramowanie rozpowszechniane na zasadach freeware moge wykorzystac
    > pisanej pracy inzynierskiej ? Nie chodzi mi o skopiowanie czegos, lecz
    > konkretnie o uzycie komponentow freeware w pisanym programie w Delphi. Czy
    > moze potrzebuje uzyskac zgode czy bez zgdy moge korzystac ?
    > Pozdrawiam
    >
    > --
    > Patryk
    >
    >HI
    3 poprzednie odpowiedzi są zbyt ogólne jak na szczegółowo zadane pytanie.
    Sprawa jest prosta. Jeżeli komponenty są "free", bez szczegółowych warunków
    dotyczących wykorzystaniaich w procesach twórczych (o czym mówimy) to sprawa
    jest oczywista. Dla przybliżenia proponuję przeczytanie informacji zawartej
    na każdym cd romie dołączanym do czasopism promujących freeware. O jednym
    musisz pamiętać, że aby być "czystym jak żona Cezara" powinieneś napisać na
    końcu pracy z jakich komponentów korzystałeś. Znany jest mi przypadek, gdzie
    autor pracy (w studium reklamowym) w 100% przetransponował cudze pomysły.
    Praca była animacją komputerową.
    Narazencja