  • 1. Data: 2007-11-29 20:12:28
    Temat: Czy prezydent miasta ma prawo utajnic projekt drogowy?
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    Pewna firma wykonala na zlecenie Zarzadu Drog Miejskich projekt organizacji
    ruchu samchodowego w miescie. Zasadniczym elementem tego projektu jest mapa
    ukazujaca trase objazdu miasta dla tirow. Radny rady miejskiej zwrocil sie z
    prosba do tej firmy o wyrazenie zgody na umieszczenie kopii tej mapy na swojej
    stronie internetowej zeby mieszkancy mogli zobaczyc jak ten objazd zostal
    zorganizowany. Firma wyrazila zgode, twierdzac na dodatek, ze teraz wlascicielem
    projektu jest Zdarzad Drog Miejskich (czyli miasto), a nie oni. Radny zwrocil
    sie wobec tego, poprzez prezydenta, do Zarzadu Drog Miejskich zeby ten wyrazil
    zgode na umieszczenie tej mapy na jego stronie internetowej. I prezydent odpisal
    krotko i lakonicznie: "nie wyrazam zgody", nie podajac nawet zadnych argumentow.
    Wobec tego jest pytanie, czy prezydent ma prawo nie wyrazic takiej zgody i czy w
    ogole taka zgoda jest potrzebna? Bo skoro projekt wykonany zostal na zlecenie
    Zarzadu Drog Miejskich i oplacony z kasy miejskiej, tzn. ze jest wlasnoscia
    miasta czyli mieszkancow? Prosba o porade.
    Nalezy jeszcze dodac, ze wczesniej radny zwrocil sie do Zarzadu Drog Miejskich o
    wglad do tego projektu i otrzymal jego kopie. Ma ja u siebie.
    pawel

  • 2. Data: 2007-11-30 08:14:05
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "pawel" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zarzadu Drog Miejskich i oplacony z kasy miejskiej, tzn. ze jest wlasnoscia
    > miasta czyli mieszkancow? Prosba o porade.

    Może nie chcą problemów z naruszaniem praw autorskich firmy ktora tworzyła mapę.
    Byo sporo o praktykach stosowanych prze jednaz firm kartograficznych. Moim
    zdaniem radny powinien sobie przerysowac tę mapkę nanieśc trasę objazdu i po
    kłopocie. Trasa nie jest tajna a mapka jest wlasnego autorstwa, nikt sie nie
    może czepic.

    Pozdrawiam Przemek

  • 3. Data: 2007-11-30 08:38:13
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Na pewno jeśli ten radny weźmie czystą mapkę i namaluje flamastrem na niej
    kreskę na wzór tego co ma obok na projekcie i podpisze "planowany przebieg
    obwodnicy" a następnie zamieści swój rysunek w internecie nie złami praw
    autorskich do projektu.

  • 4. Data: 2007-11-30 09:56:39
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    Dzieki za odpowiedzi, ale jeszcze raz powtarzam: nie wchodzi tu w gre lamanie
    praw autorskich. Radny ma oswiadczenie firmy, ktora robila projekt, ze firma
    zgadza sie na umieszczenie rysuku w Internecie. Malo tego, firma oswiadczyla, ze
    sprzedala juz projekt miastu i ze teraz wlascicielem tego projektu jest miasto,
    a nie ta firma. Na dodatek firma zadeklarowala radnemu, ze jak miasto da mu
    zgode na zamieszczenie rysunku w Internecie, to ona przesle mu droga
    elektroniczna super kopie tego rysunku. Tak wiec nie o prawa autorskie tu
    chodzi, a o to ze prezydent miasta odpisal radnemu jednym zdaniem, ze nie wyraza
    zgody na zamieszczenie tego rys. w sieci. Nawet nie wytlumaczyl dlaczego. No i
    jest pytanie, czy prezydent ma w ogole prawo nie wyrazic takiej zgody. Czy nie
    lamie w ten sposob ustawy o dostepie do informacji publicznej? A co do
    przerysowania rysunku przez radnego, to nie jest to takie proste, bo rys. jest
    dosc skoplikowany, ma duzo szczegolow.
    pawel

  • 5. Data: 2007-11-30 10:37:03
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > lamie w ten sposob ustawy o dostepie do informacji publicznej? A co do
    > przerysowania rysunku przez radnego, to nie jest to takie proste, bo rys.
> [...]

    No tak. Ale chyab wszytskich tak naprawde interesuje ogolny przebieg tej
    drogi a nie na jakiej wysokosci nad poziomem morza lezy prawy kraweznik na
    178 m tej obwodnicy oraz jaka ma grubosc i z jakiego betonu zostanie
    wykonany.

    Fantom

  • 6. Data: 2007-11-30 10:43:50
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > drogi a nie na jakiej wysokosci nad poziomem morza lezy prawy kraweznik na
    > 178 m tej obwodnicy oraz jaka ma grubosc i z jakiego betonu zostanie

    Nie, ale miasto ma duzo ulic i uliczek. W kazdym razie problem jest inny:
    prezydent ma prawo nie wyrazic zgody czy tez nie. Czy tez w ogole nie ma
    potrzeby sie go o to pytac skoro radnemu dano kopie projektu do wgladu i wobec
    tego moze on zrobic sobie odnitke xero rysunku i zamiescic ja w sieci?
    pawel

  • 7. Data: 2007-11-30 20:50:16
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Nie, ale miasto ma duzo ulic i uliczek. W kazdym razie problem jest inny:
    > prezydent ma prawo nie wyrazic zgody czy tez nie. Czy tez w ogole nie ma

    Ma prawo

    > potrzeby sie go o to pytac skoro radnemu dano kopie projektu do wgladu i
    > wobec
    > tego moze on zrobic sobie odnitke xero rysunku i zamiescic ja w sieci?

    Nie. Ale własnoręcznie zrobiony rysunek - tak.

  • 8. Data: 2007-12-01 12:03:25
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>

    > Ma prawo

    Jak sie chce komus pomoc, to wypadaloby to wytlumaczyc. Odpowiedziec sobie tak
    lub nie moge sam, ale jakie jest uzasadnienie tego? Wiec dlaczego ma takie
    prawo? Co go do tego upowaznia? Bo chyba nie Ustawa o dostępie do informacji
    publicznej.
    pawel

  • 9. Data: 2007-12-06 22:01:22
    Od: "pawel" <r...@p...onet.pl>