    From: "Kubba Bubba" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy niepodpisana umowa jest ważna?
    Date: Tue, 11 Jan 2011 23:06:45 +0100

    Użytkownik "kola" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:d4115006-66a1-4302-aba6-03abb302eec6@l7g2000vbv
    .googlegroups.com...
    On 11 Sty, 20:59, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    >Widziałem tylko umowę kredytową z bankiem, pewnie standard, bank nie
    >pozwoliłby sobie na fuszerkę, zwróciłem tylko uwagę na ten paragraf o
    >podpisie kredytobiorcy i dacie wejścia w życie umowy.

    no ale co mu da wypowiedzenie czy unieważnienie umowy kredytowej? na
    podstawie drugiej, ważnej umowy (kupna) którą zawarł, zobowiązany będzie do
    spłaty całości natychmiast...

    >Klient nie ma też umowy na zakup okien, a tę co podpisał, zabrał sobie
    >handlarz.
    >Może podpisał in blanco...? Nie wiem, oczywiście nie czytał tego co
    >podpisuje bo w swojej naiwności wierzył, że nie jest oszukiwany. W tym
    >wypadku możnaby mówić o 2 różnych umowach, pisemnej i ustnej. Przed
    >sądem mógłby się tłumaczyć wiarą w uczciwość kontrahenta :-) No i na
    >świadka, że umawiano się na inne warunki.

    Jakiej umowie ustnej? Jeśli jest pisemna, na której czarno na białym jest
    kwota 1500zł a nie 500zł to wszystko jest jasne. Przed sądem argument że nie
    wiedział co podpisuje świadczył by tylko na jego niekorzyść. Według mnie
    żaden świadek tutaj nie pomoże i o oszustwie nie moze być mowy.

    > Może niedostarczenie kopii
    >umowy kupującemu ma jakieś znaczenie? Oprócz zeznań też nie ma na to
    >dowodu.

    a jak udowodnisz że kopia nie została dostarczona?

    IMO tak jak naskrobał przedpiśca, jedynym wyjściem jest kredyt w normalnym
    banku na normalnych warunkach, rozłożony na raty możliwe do spłaty. Jakiś
    czas temu robiłem porównanie kredytów gotówkowych i najciekawiej
    przedstawiał się BNP Paribas Fortis (oprocentowanie 9,99% czy cos), ale to
    już musisz sprawdzić sam - banki często zmieniają ofertę, robią promocje
    itd.

    ciekawe tylko czy Żagiel nie zabezpiecza się jakimiś potężnymi prowizjami za
    wcześniejszą spłatę kredytu..

    Pzdr,