    From: kola <u...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy niepodpisana umowa jest ważna?
    Date: Tue, 11 Jan 2011 12:43:38 -0800 (PST)

    On 11 Sty, 20:59, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Jak chcesz udowodnic sprzedawcy ze oszuka , skoro umowe podpisa i tam
    > pewnie jasno stoi po ile by y okna.
    > Problem nieczytania tego co sie podpisuje to jego w asny problem.
    > Niepodpisanie umowy kredytowej spowoduje, ze sprzedawca upomni sie o
    > swoje bardzo szybko i pewnie s downie.
    > Bez tresci umow ciezko powiedziec, co wyscie tam podpisali.
    > Szybko sie obudzi nawiasem m wi c.
    > Szukac jakiegos innego kredytu na nizszy procent dluzszy okres, spa aci
    > agla, a potem sobie spokojnie sp aca przez np. nastepne 5 lat.
    > Kwotowo moze wyj tyle samo,ale miesiecznie wyjdzie mniej i nie zarznie
> [...]

    Widziałem tylko umowę kredytową z bankiem, pewnie standard, bank nie
    pozwoliłby sobie na fuszerkę, zwróciłem tylko uwagę na ten paragraf o
    podpisie kredytobiorcy i dacie wejścia w życie umowy. Klient nie ma
    też umowy na zakup okien, a tę co podpisał, zabrał sobie handlarz.
    Może podpisał in blanco...? Nie wiem, oczywiście nie czytał tego co
    podpisuje bo w swojej naiwności wierzył, że nie jest oszukiwany. W tym
    wypadku możnaby mówić o 2 różnych umowach, pisemnej i ustnej. Przed
    sądem mógłby się tłumaczyć wiarą w uczciwość kontrahenta :-) No i na
    świadka, że umawiano się na inne warunki. Może niedostarczenie kopii
    umowy kupującemu ma jakieś znaczenie? Oprócz zeznań też nie ma na to
    dowodu.