eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mozna sprzedac dlug i nadal samemu domagac sie zaplaty? › Re: Czy mozna sprzedac dlug i nadal samemu domagac sie zaplaty?
    From: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mozna sprzedac dlug i nadal samemu domagac sie zaplaty?
    Date: Sun, 16 Mar 2008 08:04:16 +0100

    szomiz napisał(a):

    > Ale tu nie chodzi o kilku specjalistow do wykopania rowu, tylko o regularne,
    > przewidywnalne, odszlamianie istniejacego ;-)

    Argumenty przeciwko temu:

    1. Nie jest to przewidywalne. W styczniu może być potrzeba 40 osób, a w
    czerwcu 70. A jak już w wielkiej firmie zatrudni się 70 osób na umowy o
    pracę, to trudno potem zwolnić za kilka miesięcy, zwłaszcza że za
    kolejne pół roku te osoby znów byłyby potrzebne, albo trzeba by szkolić nowe

    2. Jeśli firma zewnętrzna się nie sprawdza, można ją zmienić, o wiele
    trudniej wymienić cały dział wewnątrz własnej firmy. Poza tym kilka firm
    zewnętrznych może konkurować z usługami między sobą, przez co podniesie
    się jakość.

    3. Zadaniem TPSA jest świadczenie usług telekomunikacyjnych, jest rzeczą
    powszechną, że obowiązki nie będące główną działalnością się
    outsourcinguje, nawet jeśli są to powtarzalne czynności. Na przykład:
    TPSA wysyła rachunki pocztą, a nie wynajmuje do tego swoich pracowników.
    Można by się spytać dlaczego - w mieście, gdzie rachunki są drukowane -
    nie rozwiezie ich pracownik TP? A w ogóle kto drukuje rachunki? A kto
    produkuje papier na nie? TPSA zużywa tyle papieru, że powinna zająć się
    jego produkcją, nieprawdaż? ;)

    4. Czy pieczesz sobie chleb samemu? Po co go kupować codziennie? Możesz
    w niedzielę upiec na cały tydzień i zamrozić na dalsze dni. Jeśli już
    ktoś piecze chleb dla siebie w domu (np. ja :) to robi to dla
    przyjemności, a nie dla osiągnięcia jakiś ekonomicznych korzyści.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz