  • 1. Data: 2004-11-24 09:13:31
    Temat: Czy mozna prowadzic firme pod 2 nazwami?
    Od: "Beta" <m...@p...onet.skasuj.pl>

    Sytuacja jest taka:
    Kolega prowadzi firme pod nazwa X kojarzaca sie z warzywami i w tejze branzy
    dziala.
    Ja chcialabym swiadczyc uslugi komputerowe, ale jakby w jego imieniu, tak
    sie dogadalismy, zeby nie prowadzic wlasnej dzialalnosci. Zalozmy ze udaloby
    mu sie poszerzyc zakres dzialalnosci firmy X. Tylko nazwa jest nie do
    przyjecia, chcialabym uzywac innej nazwy, na pieczatkach, w internecie i na
    ulotkach reklamowych, kojarzacej sie z komputerami. Czy mozna jakos dzialac
    pod dwiema nazwami?

  • 2. Data: 2004-11-24 09:25:26
    Temat: Re: Czy mozna prowadzic firme pod 2 nazwami?
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Beta pisze:

> [...]
    > i na ulotkach reklamowych, kojarzacej sie z komputerami. Czy mozna jakos

    "jakos mozna"

    ale nie do konca..

    Kolega Jan iksinski prowadzi dzialanosc pod nazwa Jan Iksinski

    i moze miec np

    Jan Iksinski
    Raj Marchewkowy - Al Kosmitow 25

    oraz

    Jan Iksinski

    Raj@Net - ul mikroprocesorowa 23

    Pozdrowienia

  • 3. Data: 2004-11-24 10:49:21
    Od: "demaskator" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Beta" <m...@p...onet.skasuj.pl> napisał w wiadomości
    > Sytuacja jest taka:
    > Kolega prowadzi firme pod nazwa X kojarzaca [....]

    Jest na to bardzo dobry sposób. Chodzi o tak zwaną Marę Handlową TM (trade
    mark). Niestety uzywając jej nie możesz pominąć "macierzystej" nazwy na
    dokumentach typu faktura, przelew, pismo procesowe itp. Jest to o tyle dla
    ciebie dobre rozwiązanie, że kiedyś jak zechcesz uruchomić firmę to TM
    kolegi może być twoją nazwą. Nie zapomnij tylko uczynić ustaleń co do nazwy
    bo moze się okazać że potem on niechętnie będzie się z ną rozsstawał. Dla
    przykładu TM podaję ci np. MARLBORO firma philip morris, PLUS gsm firma
    polkomtel itd itp

    Narazencja>