  • 1. Data: 2008-01-27 05:32:21
    Temat: Czy mozna listownie powiadomic prokurature o przestepstwie?
    Od: "KJvirtual" <k...@g...com>

    Pewna firma chce ode mnie kase, za fikcyjna usluge, a ja caly czas w USA ciesze
    sie zyciem. Chce zglosic przestepstwo dp prokuratury w kraju, bo chca ode mnie
    wyludzic bezpodstawnie kase, ale nie bede lecial przez ocean, zeby tylko im o
    tym powiedziec. Mozna listem powiadomic ??

  • 2. Data: 2008-01-27 08:56:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KJvirtual" <k...@g...com> napisał w wiadomości

    To nie jest wyłudzenie. Natomiast zawiadomienie możesz złożyć listownie, z
    tym, że musisz podać w kraju adres korespondencyjny.

  • 3. Data: 2008-01-27 10:36:34
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    > To nie jest wyłudzenie. Natomiast zawiadomienie możesz złożyć listownie, z
    > tym, że musisz podać w kraju adres korespondencyjny.

    Poza tym prokuratura zapewne wezwie go na przesluchanie w charakterze
    swiadka, co znacznie podniesie koszty calej "imprezy".

  • 4. Data: 2008-01-27 11:58:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Heming pisze:

    > Poza tym prokuratura zapewne wezwie go na przesluchanie w charakterze
    > swiadka, co znacznie podniesie koszty calej "imprezy".

    Po co? Jak zawiadomienie jest bzdurne, to od razu odmówią wszczęcia.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 5. Data: 2008-01-27 17:25:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Poza tym prokuratura zapewne wezwie go na przesluchanie w charakterze
    > swiadka, co znacznie podniesie koszty calej "imprezy".

    Tylko, ze on sie może nie zgłosić. Co do samej zasady prokuratura w takim
    wypadku ma lekki zgryzik, bo o ile samo pisemne zawiadomienie zawiera dane
    wystarczające do podjęczi formalnej decyzji o wszczęciu postępowania, to
    ciężko będzie uzasadnić postanowienie o odmowie wszczęcia brakiem
    możliwości przesłuchania pokrzywdzonego.

  • 6. Data: 2008-01-27 17:26:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Po co? Jak zawiadomienie jest bzdurne, to od razu odmówią wszczęcia.

    A jak nie jest bzdurne? Tak ogólnie :-)

  • 7. Data: 2008-01-27 22:11:40
    Od: " jb" <j...@g...pl>

> [...]
    > ciężko będzie uzasadnić postanowienie o odmowie wszczęcia brakiem
    > możliwości przesłuchania pokrzywdzonego.

    Żadnego zgryzu. Odmowa wszczęcia z powodu braku danych dostatecznie
    uzasadniających podejrzenie popełnienia czynu, z uzasadnieniem, że
    pokrzywdzony prawidłowo wezwany na wskazany adres nie stawił się, tym samym
    niemożliwe było jego bezpośrednie przesłuchanie i weryfikacja faktów podanych
    w zawiadomieniu.

  • 8. Data: 2008-01-27 22:28:42
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    jb pisze:

    > Żadnego zgryzu. Odmowa wszczęcia z powodu braku danych dostatecznie
    > uzasadniających podejrzenie popełnienia czynu, z uzasadnieniem,

    Nie wiem, czy ktoś zauważył, ale od jakiegoś czasu postanowienie o
    odmowie wszczęcia dochodzenia nie musi mieć uzasadnienia ... (art. 325e
    kpk). Więc ja w takiej sytuacji nie liczyłby na żadne uzasadnienie. Po
    prostu odmówią i już :)

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 9. Data: 2008-01-28 07:14:10
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    > Po co? Jak zawiadomienie jest bzdurne, to od razu odmówią wszczęcia.

    Zawiadomienie nie jest bzdurne. PRzedstawie odrazu dowody, a prokuratura tylko
    sprawdzajac je ukarze cwaniaczkow. A ja i tak nie przylece.

  • 10. Data: 2008-01-28 17:27:54
    Temat: Re: Kradziony telefon
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Zawiadomienie nie jest bzdurne. PRzedstawie odrazu dowody, a prokuratura tylko
    sprawdzajac je ukarze cwaniaczkow. A ja i tak nie przylece.

    To nie licz na to, że ktoś palcem kiwnie, poza napisaniem postanowienia o
    odmowie wszczęcia.