    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogę wnieść własny napój?
    Date: Sat, 21 Nov 2009 11:42:23 +0100
    <hde6jq$plu$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4afabb9d$1@news.home.net.pl>
    <hdeft9$g7q$1@atlantis.news.neostrada.pl> <4afad9a4$1@news.home.net.pl>
    <hdf1o7$nn3$2@news.onet.pl> <4afb0b36$1@news.home.net.pl>
    <hdf425$uvl$1@news.onet.pl> <4afb170a$1@news.home.net.pl>
    <hdf76d$9hn$1@news.onet.pl> <4afb2057$1@news.home.net.pl>
    <hdf7g8$9hn$2@news.onet.pl> <4afb2209$1@news.home.net.pl>
    <6...@l...googlegroups.com>
    <95pz0mvho4rk.1rmvjrqbz9my2$.dlg@40tude.net>

    On Sun, 15 Nov 2009, KRZYZAK wrote:

    > Bardzo ciekawe. Czesto bywam w kinie i jeszcze w zadnym nikt nie domagal
    > sie ode mnie zawarcia dodatkowej umowy.

    Popatrz na to tak.
    Zawrzesz z jakimś operatorem telokomunikacyjnym "umowę na internet".
    Na preferencyjnych warunkach - "promocja".
    W zamian zobowiążesz się, że JEŚLI będziesz korzystał z komunikacji,
    to w okresie promocji będą to jedynie taksówki firmy X.
    W razie niepodporządkowania się regulaminowi, operator ma prawo
    Cię "nie wpuścić" do internetu (mimo, że płacisz - masz "bilet").

    Twoim zdaniem nie ma żadnej "innej dodatkowej umowy".
    Wcale.
    No to cóż, nie ma jak przekonywać.

    > Jest dodatkowa usluga "wyzerka na seansie". Rozumiem, ze chcialbys
    > korzystac z tej uslugi bez placenia?

    Ależ nie!
    Tylko nie chce, aby ta dodatkowa usługa (jak sam zauważyleś: dodatkowa,
    czyli *odrębna*) była w dowolną stronę *warunkowana* drugą umową.
    A ściślej, aby warunkowane było od kogo może KUPIĆ (wcale nie
    "za darmo") żywność.
    Tego właśnie nie wolno narzucać konsumentowi.

    pzdr, Gotfryd