    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy moge wniesc wlasny napój?
    Date: Sat, 14 Nov 2009 21:53:16 +0100
    <hde6jq$plu$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hdf37b$h0c$1@inews.gazeta.pl>
    <hdfc39$18f$1@z-news.wcss.wroc.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <hdfdaa$23c$1@z-news.wcss.wroc.pl> <4afb39e4$1@news.home.net.pl>
    <hdfdu6$tsl$1@news.onet.pl> <hdgp54$qao$1@news.onet.pl>
    <2...@k...googlegroups.com>
    <hdgq0n$stm$1@news.onet.pl>
    <3...@g...googlegroups.com>
    <hdgr32$bc$1@news.onet.pl>
    <5...@a...googlegroups.com>
    <hdgrmj$25l$1@news.onet.pl> <hdh6nv$4jh$1@inews.gazeta.pl>
    <f...@r...googlegroups.com>
    <hdhlkp$2mb$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@v...googlegroups.com>
    <hdho51$da6$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@k...googlegroups.com>
    <hdi185$lpi$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <hdkf2l$kb1$1@inews.gazeta.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote

    > No cóż. To Twoja opinia. Na szczęście ustawodawca jest nieco innego
    > zdania.

    Na wejściu, zakładając, że uczestnicy nie stracą panowania nad sobą, IMO nie
    dochodzi do przestępstwa nielegalnego pozbawienia wolności, zmuszenia, gdyż
    nie ma przemocy ani groźby, które są niezbędnymi znamionami.
    To, że ktoś odmówił świadczenia usługi (która polega m.in. na umożliwieniu
    wejścia do sali) może być rozpatrywane jedynie przez pryzmat cwyiliny czy
    wykroczenia.
    Ale nieotworzenie drzwi, bramki, szlabanu czy nie odsunięcie się na
    przejściu to nie jest pozbawienie wolności. Kino miało świadczyć usługę, ale
    jej nie wyświadczyło. Miało wpuścić do ich własnego obiektu zamkniętego, ale
    nie wpuściło. Człowiek jest wolny, ale nie zrealizowano z nim umowy.

    Tak samo jak przewoźnik nie wpuści do autobusu, z jakiegiegoś powodu, dajmy
    na to, że się to później okaże nieuzasadnione. I co? Pracownik przewoźnika
    pozbawił nas wolności? Zawiadomić prokuraturę? Nie. Autobus czy kino są
    obiektami o ograniczonej dostępności, gdzie należy spełnić warunki formalne,
    aby wejść. Jeśli ich "zarządca" zawarł umowę, ale tej umowy nie zrealizował
    mimo spełnienia warunków formalnych, pozostaje jedynie droga cywilna o
    odszkodowanie czy ostatecznie wykroczeniowa.

    P.S.
    I zastanawiam się, jeśli klient (załóżmy: nawet mając rację w sprawie umowy
    kinowej) wedrze się tam mimo oporu pracownika to czy popełni p-stwo z art.
    193kk....