    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogę...?
    Date: Fri, 20 Jun 2008 10:30:18 +0200

    Andrzej_K pisze:
    > Witam,
    >
    > Jakiś czas temu, po kilkunastu latach, "odezwała" się
    > Pani komornik z zapytaniem czy nadal mam "ochotę"
    > na ściganie mojej exmałżonki za zaległe na dzieci alimenty.
    > Znając (mylnie) sytuację mojej ex poszedłem do Pani
    > komornik i napisałem i podpisałem rezygnację
    > z dalszego_bezskutecznego (jak dotychczas) "ścigania"
    > mojej ex za te alimentacyjne długi. Po prostu, sądziłem,
    > że nadal, tak jak przedtem, jest zwykłym pasożytem,
    > bez stałego źródła utrzymania, że wszelkie próby ściągnięcia
    > od niej tych długów nie ma jakiegokolwiek sensu.
> [...]

    Generalnie alimenty zasądzone od dnia wytoczenia powództwa do dnia
    wyroku przedawniają się w ciągu 10 lat, natomiast roszczenia powstałe po
    dniu wydania wyroku - w ciągu 3 lat.

    Bieg przedawnienia zostaje przerwany przez wszczęcie egzekucji przez
    komornika. Po zakończeniu egzekucji biegną na nowo. Zatem jeśli od
    ostatniej egzekucji komorniczej nie minęło więcej jak 3 lata, to
    spokojnie możesz egzekwować całość roszczenia. Należy w tym celu złożyć
    nowy wniosek egzekucyjny.

    L.