  • Data: 2009-04-23 14:03:03
    Temat: Re: Czy migać migaczem za takim znakiem .....
    Od: poreba <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 22 Apr 2009 20:15:01 +0200, SDD napisał(a):

    > Czy jezei pojade *bez migania* beda jakies dwuznacznosci
    > odnosnie tego gdzie chce pojechac?

    Jednak większość wypowiadających się w wątku twierdzi, że
    nakaz migania wynika bezpośrednio z pord - łuk (niezależnie
    od jego promienia) powoduje zmianę kierunku jazdy.
    Niektórzy dodają jeszcze argument większej czytelności i
    przewidywalności - gdy droga z pierwszeństwem przejazdu
    (PP) ma skrzyżowanie z podporządkowaną (DP).

    > Bo w sytuacji opisanej przez tworce watku takie
    > watpliwosci sa /.../ Czy w Twoim prztypadku ktos moze
    > rowniez miec watpliwosci, co do zamiaru nie migajacego
    > kierowcy?

    W przypadku gdyby pierwsza DP, na początku łuku, stanowiła
    przedłużenie PP?

    Akurat w opisywanym przeze mnie przypadku jedynie miganie
    prawym jest jednoznaczne (niezależnie pod jakim kątem do PP
    dochodzi pierwsza, prawa DP). Zarówno 'lewe miganie' jaki
    i jego brak są niejednoznaczne. Nawiasem mówiąc przy wejściu
    w łuk nie widać drugiej, lewej DP. Dopiero w połowie łuku są
    odpowiednie znaki i skrzyżowanie jest widoczne. Może
    oznaczenia powinny być przed łukiem?

    Mam po prostu wątpliwości, czy łuk jest faktycznie
    kodeksową zmianą kierunku ruchu.

    Sam niezależnie co napisano w ponad stustronnicowej ustawie,
    staram się kierować zdrowym rozsądkiem i w podobnych do
    opisywanych przypadkach migam tak aby nie wprowadzać w błąd
    innych, co do swoich zamiar na drodze. IMHO 'ostrość' skrętu
    PP ma tu znaczenie.

    --
    pozdro
    poreba