    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mam zaskarżyć sąd do sądu?
    Date: Wed, 1 Jul 2009 10:29:44 +0200

    Czarek wyskrobał(a):
    > Pytałem Was kiedyś, jak zdobyć uzasadnienie wyroku w interesującej
    > mnie sprawie. Poradziliście, żebym " złożył do sądu wniosek o
    > udzielenie informacji publicznej przez doręczenie mi sentencji wyroku
    > wraz z uzasadnieniem pocztą tradycyjną albo elektroniczną". Wysłałem
    > więc taki wniosek do rzecznika prasowego i sekretariatu sądu, który
    > był podany w tym artykule. Najpierw przyszło pismo z SO, że przesyłają
    > do SA moje pismo do stosownego załatwienia. Teraz dostałem "stosowne
    > załatwienie" z SA:
    >
    > "SO w Lublinie I WC zwraca się z prośbą o nadesłanie pisemnego i
> [...]

    Ja bym brał pod rozwagę trzy opcje:
    a) nic nie robisz i czekasz. Jak dostaniesz odmowę udzielenia informacji
    (np. ze względu na brak wykazania interesu faktycznego w uzasadnieniu) albo
    nic nie dostaniesz, skarżysz się do Ministra Sprawiedliwości albo sądu
    administracyjnego
    b) odpisujesz, że na podstawie ustawy nie musisz uzasadniać po co Ci te
    informacje
    c) piszesz do prezesa sądu (list zaadresowany imiennie!), że urzędnicy w
    jego firmie nie znają przepisów i żeby coś z tym zrobił, bo to przecież sąd
    (ostoja prawa!) i to nie byle rejonowy, a apelacyjny

    Niestety, urzędnicy nie do końca znają przepisy. Domyślną postawą jest "nie,
    bo nie" albo "poproszę 1001 zaświadczeń, wniosków i uzasadnień jako
    podkładki". Warto ich czasem prawa nauczyć.

    --
    .B:artek.