    From: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy ktoś wie jak jest z zadłużeniem za czynsz?
    Date: Fri, 03 Jun 2005 11:09:39 +0200

    Figaro wrote:
    > No to może się źle wyraziłam. Dla uściślenia. Nie myślę sobie absolutnie o
    > tym,żeby się wypiąć i nie zapłacić reszty długu. Chodzi mi o to czy w takiej
    > sytuacji jak moja w gminie jest informacja na temat mojego zadłużenia i jakie
    > mogą być skutki złożenia podania do Zarządu Wpolnoty w sprawie powiększenia
    > powierzchni mieszkania

    Moim zdaniem właściciel, a gmina jest współwłaścicielem - a najpewniej
    właścicielem tej części budynku, którą chcesz wykupić, nie powinien się
    na to godzić bez uregulowania zadłużenia. Ugoda zakładała prawdopodobnie
    lepsze warunki spłaty niż gdybyś zaciągnęła kredyt w banku na spłatę
    zadłużenia czynszowego. To była forma pomocy dla Ciebie. Nie ma powodu,
    by taką pomoc świadczyć, gdy ktoś ma możliwości pozyskania funduszy z
    innych źródeł. Oczywiście właściciel może zrobić co zechce.

    > I też zakładam właśnie taką sytuację, gdybym dostałą taką zgodę

    To zaproponuj gminie natychmiastową spłatę zadłużenia z kredytu, który
    zaciągniesz na modernizację lokalu o ile będziesz mogła go powiększyć.

    > Zdaję sobie sprawę że mało kogo to obchodzi
    Mam nadzieję, że tak nie jest tyle, że to nie ma wpływu na sprawę.
    Oczywiście możesz użyć argumentu, że powiększenie lokalu jest potrzebne
    ze względu na dziecko.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia,
    Piotr