  • Data: 2004-01-31 15:04:46
    Temat: Re: Czy komornik mógł poinformowac dłuznika
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Monika" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bvgfsn$nes$1@flis.man.torun.pl...
    > Miałam prawomocny nakaz zapłaty. Złożyłam wniosek do komornika o
    > wszczęcie egzekucji w miejscu zamieszkania dłuznika. Gdy dostałam
    > wezwanie o uiszczeniu opłaty,w tym czasie wycofałam wniosek i
    > złozyłam ponowny, lecz już w miejscu prowadzonej działalności
    > gospodarczej przez dłuznika w innym mieście. Mam pytanie. Czy
    > komornik/czyli ten pierwszy/ miał prawo poinformować dłużnika ,ze
    > przeciwko niemu toczy się postępowanie egzekucyjne pomimo
    > wycofania sprawy i nie uiszczenia żadnej opłaty za czynności
    > komornicze w jego kancelari. Ułatwił w ten sposób pozbycie się
> [...]

    Skoro wnioskowałaś o wszczęcie postępowania, to czemu się dziwisz, że
    komornik je wszczął??? I jak wg Ciebie miał je przeprowadzić bez
    poinformowania o tym dłużnika?? ;]

    Generalnie, to się sfrajerowałaś i jeśli dłużnik jest niewypłacalny, to
    pozostaje Ci teraz wyłącznie próbować skargi pauliańskiej (527 kc) z
    wątpliwymi szansami na sukces (upraszczając - nabywca musiałby działać w
    złej wierze).

    Pozdrawiam,
    Washko