    From: "Mini Moda" <m...@N...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy dziecko ma prawo do bezpłatnego leczenia?
    Date: Wed, 18 Jan 2012 14:49:09 +0100

    news:4f15f38e$0$1221$65785112@news.neostrada.pl...

    > Skoro skończyło się na pielęgniarce, to za bardzo się nie upierałaś :-)

    No nie skonczyło się na pielęgniarce. Pielęgniarka zażądała poświadczenia
    ubezpieczenia, więc żeby nie narażać się na ewentualne późniejsze
    złośliwości, udałam się beztrosko do zusu, a tu kupa, bo urzedniczka
    zajrzała do kompiutera orzekła odkrywczo, że nie płacę składek. No tak nie
    płacę, bo zawiesiłam działalność, ale jak to się ma do leczenia dziecka. Nie
    będę słowo po słowie powtarzać, ale wyszło na to, że dziecko rodzica nie
    zgłoszonego do ubezpieczenia nie ma prawa do leczenia w Polsce. I nie ważne
    co napisane w konstytucji, ustawie i karcie dań szpitalnej stołówki. Mąż
    dzwonił do Wyższej Instancji, WI nie mogąc potwierdzić słów podległego sobie
    pracownika, poradziła, zeby dziecko dopisać do dziadka, babci, urzędu pracy
    lub opieki społecznej.
    Ponieważ ojciec dziecka, a mój małżonek przebywa za granicą, dostałam też
    radę, ze mogę wyrobić sobie kartę, cyt: no tą wie pani europejską czy coś.
    Mówię, że ta karta to na podróż, na nagły wypadek, a nie planowe zabiegi,
    badania, czy leczenie alergii.
    No ale ten argument, tak jak pozostałe, nie przemawia do wyjątkowo ciasnych
    umysłów zakapiorowatych urzędniczek.
    Poprostu pat. Złożyłam wniosek o wydanie zaświadczenia o prawie do
    bezpłatnego leczenia, załączyłam do tego wydruki z artykułami, odpowiedź
    podobno za tydzień.

    > Ja tam się nauczyłem, żeby kontratakować i zawsze żądałem oświadczenia,
    > że Pan/Pani X czy Y odmawia świadczenia mimo poinformowania, że pacjent
    > ubezpieczony
    > z mocy ustawy itp

    Na całej linii klapa, kierowniczka od spraw niepotrzebnych orzekła, że
    dziecko nie ma prawa do leczenia, ale zaświadczenia nie wyda!
    Ani potwierdzającego, ani zaprzeczającego, ani nawet takiego, że odmawia
    wydania zaświadczenia o odmowie wydania zaświadczenia...:D

    Magda