  • 1. Data: 2005-05-05 10:05:58
    Temat: Czy bank musi usunąć dane osobowe z BIK-u
    Od: Monika<j...@o...pl>

    Przeczytałam na stronie GIODO- Wyrok z dnia 25.08.2004 Sygn.akt SA/Wa
    547/04, który mówi, że

    bank musi usunąć dane osobowe z BIK-u po spłaceniu całego kredytu przez
    kredytobiorcę , bądź po zamknięciu rachunku bankowego w danym banku. Mam
    pytanie , czy w tej sytuacji banki będą automatycznie usuwać dane osobowe
    kredytobiorcy i czy to należy teraz do ich obowiązku, czy też należy się do banku
    zwrócić pisemnie o usunięcie wpisów. Otrzymałam rejestr z BIKu ,gdzie widnieją
    kredyty jeszcze z roku 1996,1998,1999,które były regularnie spłacane a nadal
    tam są wpisy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-05-05 11:28:36
    Temat: Re: Czy bank musi usunąć dane osobowe z BIK-u
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Monika wrote:

    > Otrzymałam rejestr z
    > BIKu ,gdzie widnieją kredyty jeszcze z roku 1996,1998,1999,które były
    > regularnie spłacane a nadal tam są wpisy.

    Ja bym się cieszył. Zwiększa to twoją wiarygodność kredytową. Rozumiem,
    że w tych wpisach jest podane, że kredyt był regularnie spłącany.

  • 3. Data: 2005-05-05 13:17:59
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <d5d00v$uab$2@opal.futuro.pl> jureq napisal(a):

    > Ja bym się cieszył. Zwiększa to twoją wiarygodność kredytową. Rozumiem,
    > że w tych wpisach jest podane, że kredyt był regularnie spłącany.

    Chyba przedwcześnie bys się cieszył.
    Każdy miecz ma dwa ostrza. A kij dwa końce.
    Gdy z jakichś powodów razu pewnego miałbyś kłopot ze spłatą kredytu(za-
    kładam- że nie w wyniku dcelowego działania) i chciałbyś (po latach)
    wziąć inny6 kredyt, sprawa sprzed lata zaciążyła by ci na pewno kula
    u nogi.
    Banki bezprawnie przetrzymują rejestry kredytobiorców przez wiele lat.
    Opierają się w tym działaniu na swych WERWNĘTRZNYCH regulaminach.
    Które są PRAWEM, ale tylko dla nich samych.
    Kredytobiorców obowiazują inne ustalenia.
    Których jeszcze nie uchwalono. To tak nawiasem.......

    :\

    --
    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848,gg:1100100111000000111010

  • 4. Data: 2005-05-05 17:57:04
    Od: abecadlo <l...@e...com>

    Monika wrote:
> [...]

    > kredyty jeszcze z roku 1996,1998,1999,które były regularnie spłacane a nadal

    Bank po porotu przenosi baze danych do Irlandii, albo teraz modniej do
    Indii. I po ptokach. Inna jurysdykcja.

    Tak robi Dojcze bank i Citi, co wyszlo na jaw przy okazji skandali z
    kradziezami przez pracownikow wynajetych w Indii.

  • 5. Data: 2005-05-05 18:12:58
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 05 May 2005 17:57:04 GMT, abecadlo naskrobał(a):

> [...]
    >
    > Tak robi Dojcze bank i Citi, co wyszlo na jaw przy okazji skandali z
    > kradziezami przez pracownikow wynajetych w Indii.

    a ustawy o ochronie danych osobowych to kolego nawet z daleka nie widzialeś
    chyba.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 6. Data: 2005-05-05 18:37:55
    Od: abecadlo <l...@e...com>

    Sebol wrote:
    > Dnia Thu, 05 May 2005 17:57:04 GMT, abecadlo naskrobał(a):

    > a ustawy o ochronie danych osobowych to kolego nawet z daleka nie widzialeś
    > chyba.

    Z daleka tylko. Co nie ma znaczenia dla faktu publikowanego w takich
    gazetach jak powiedzmy The Financial Times (tak, jest taki) o
    przechowywaniu baz danych pod inna jurysdykcja. Taki Zurich zbiera dane
    o konkretnych przypadkach chorobach raka na grupach w sieci zeby pozbyc
    sie ryzykownych osob z listy swoich klientow. Ryzykownych osob, znaczy
    rowniez potomstwa.

    O probach zbierania DNA klientow przez ubezpieczalnie, to tez pewnie
    Twoja gazeta Ci nie dosniosla :-P

  • 7. Data: 2005-05-05 22:34:05
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Thu, 05 May 2005 18:37:55 GMT, abecadlo naskrobał(a):

> [...]
    > rowniez potomstwa.
    >
    > O probach zbierania DNA klientow przez ubezpieczalnie, to tez pewnie

    nie widze związku pomiędzy nielegalnymi praktykami a tematyką tej grupy
    ktora zajmuje sie problemami od strony czysto prawnej.

  • 8. Data: 2005-05-06 20:37:23
    Od: "bauwer" <b...@p...onet.pl>

    A ja bym bardzo prosiła o pomoc w usunięciu wpisu w BIK o kredycie (niestety,
    kredyt był przeze mnie poręczony i była windykacja, o której nie wiedziałam,
    bo zmieniłam adres zamieszkania i ANI JEDNO PISMO DO MNIE NIE DOTARŁO.
    Ponieważ bank nie mógł mnie znaleźć (teoretycznie, bo miałam swoje konto w tym
    samym oddziale i wyciągi jakoś dochodziły) - wrzucił to sobie w koszta (kwota
    nie sięgnęła 50 zł:)). Ale w BIK - jest windykacja. Jak to wymazać?