    From: "stavi" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Urzad Skarbowy moze naliczac odsetki...?
    Date: Thu, 31 Jul 2003 10:10:48 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@nat-159.wasko.pl

    > hmm, żaden problem, trzeba po prostu podać dwie wartości w akcie
    > notarialnym:
    > 1.) strony sprzedają za tyle, a tyle....
    > 2.) jako podstawę opodatkowania przyjmują wartość rynkową tyle, a tyle....
    > osobiście jak kupowałem, całkiem niedawno mieszkanie, to tak zrobiłem,
    zaraz
    > po spisaniu kontraktu zwróciłem się do US o weryfikację aktu pod kątem
    > pobranego podatku i w ciągu m-ca otrzymałem decyzję umorzeniową.

    zaraz, zaraz, płacę 2% od _wartości_ czy nie ? poczytałem tą ustawę,
    najpierw mają obowiazek wezwać do ustalenia ponownie ceny, podając swoją
    wycenę wg średnich "jakichś tam" cen (w tym miejscu traktują ludzi jak
    złodziei - bo wartość może być rzeczywiście inna, z czym rzeczoznawca
    następnie może się zgodzić), jak nie dojdzie do "porozumienia" to wysyłają
    rzeczoznawcę.

    Swoją drogą to ciekaw jestem czy ktoś w praktyce wygrał z US czy same
    miękawki w tym kraju mieszkają (ja też jestem miękawką :) )? Prosty
    przypadek: stoją dwie chałupy na granicy, w środku działka załóżmy że 10m
    szerokości, zgodnie z dzisiejszym prawem, nie ma szans nic tam wybudować,
    ale działka leży w pasie zagosp. przestrz. pod bud. i US liczy po cenach
    działek budowlanych a kupujący faktycznie kupuje po cenie roli. (bo
    faktycznie nic tam nie zrobi)

    Qrcze, właśnie sobie uświadomiłem, że kupiłem działkę płacąc za całość jak
    po cenie za budowlaną a 1/3 była rolą, to US może mnie wezwać do zaniżenia
    ceny ? :))
    hm.. a sam bym się o zwrot podatku nie mógł upomnieć ? no i zwrot kosztów
    notariusza, wpisów do księgi wieczystej itd ? (czysto hipotetycznie :) )

    pozdr.,
    stavi