  • 1. Data: 2003-09-30 23:06:04
    Temat: Czesc druga Nielegalnego Oprogramowania
    Od: "jeziorm" <j...@p...onet.pl>

    W dyskusji wyszło cos takiego :
    1. Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego
    utworu w zakresie własnego użytku osobistego. Przepis ten nie upoważnia do
    budowania według cudzego utworu architektonicznego i architektoniczno-
    urbanistycznego oraz do korzystania z elektronicznych baz danych
    spełniających
    cechy utworu, chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego nie związanego
    celem zarobkowym.
    2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje krąg osób pozostających w
    związku
    osobistym, w szczególności pokrewieństwa, powinowactwa lub stosunku
    towarzyskiego.

    " chyba że dotyczy to własnego użytku naukowego nie związanego z
    celem zarobkowym." apropo tego wiec jezeli mój kolega kupił sobie orginale
    orpogramowanie np windows 98 wiec jak wezme od niego zianstaluje sobie na
    komputerze domowym i bede z niego korzystał to mam legalne
    oprogramowanie(oczywiscie w celach naukowych bo na studiach wymagaja tego)?
    oczywiscie on w tym czasie tez używa tego samego windowsa 98.

    ---

  • 2. Data: 2003-09-30 23:07:15
    Temat: Re: Czesc druga Nielegalnego Oprogramowania
    Od: "jeziorm" <j...@p...onet.pl>

    I jescze to "Bez zezwolenia twórcy wolno nieodpłatnie korzystać z już
    rozpowszechnionego
    utworu w zakresie własnego użytku osobistego" czyli moge sobie pobierac mp3
    z kazzy czy innych p2p jako legalne? Oczywiscie pobieram to od osoby
    nieznajomej

    ---

  • 3. Data: 2003-09-30 23:09:53
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "jeziorm" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    tego)?
    > oczywiscie on w tym czasie tez używa tego samego windowsa 98.

    przeczytaj licencje dołączoną do Windowsa, to może cię oświeci.

  • 4. Data: 2003-09-30 23:23:49
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik jeziorm <j...@p...onet.pl> napisał:
> [...]
    > komputerze domowym i bede z niego korzystał to mam legalne
    > oczywiscie on w tym czasie tez używa tego samego windowsa 98.

    Przeczytaj sobie ustawę Prawo Autorskie. Dozwolony użytek
    _nie dotyczy_ programów komputerowych. W ich przypadku
    wymienione przez Ciebie przepisy są nieważne.
    Tak więc nie możesz zrobić tego, o czym piszesz, legalnie.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 5. Data: 2003-09-30 23:28:48
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik jeziorm <j...@p...onet.pl> napisał:
    > czyli moge sobie pobierac mp3
    > z kazzy czy innych p2p jako legalne? Oczywiscie pobieram to od osoby
    > nieznajomej

    To dodam Ci to:
    Art. 23. 2. Zakres własnego użytku osobistego obejmuje krąg osób
    pozostających w związku osobistym, w szczególności pokrewieństwa,
    powinowactwa lub stosunku towarzyskiego.
    Art. 35. Dozwolony użytek nie może naruszać normalnego korzystania
    z utworu lub godzić w słuszne interesy twórcy.

    Więc, wnioskując z tych przepisów - nie możesz.

    Pozdrawiam,
    Gerard