    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czas ważnosci dowodu osobistego
    Date: Wed, 29 Jan 2003 20:30:57 +0100

    | 1. czy to obowiązuje tylko te nowe dowody o wygladzie karty
    identyfikacyjnej
    | czy też stare?

    Art. 57 tej ustawy: "Dowody osobiste i tymczasowe zaświadczenia tożsamości
    wydane w trybie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy
    zachowują swą ważność." - ponieważ nie określono terminu, więc są ważne
    bezterminowo, jednak przy jakiejkolwiek czynności powodującej konieczność
    zmiany zawartych w nim danych, będą podlegać wymianie na ogólnych zasadach.

    | 2. nic tam nie znalazłam o sankcjach grożacych w przypadku posiadnia
    dowodu
    | przeterminowanego. Są takowe?:-))

    Posiadanie takowego dowodu nie jest zabronione, ale art. 55 tej ustawy
    sankcjonuje uchylanie się od obowiązku jego wymiany. Jest to wykroczenie.