  • Data: 2003-04-28 17:56:20
    Temat: Re: Cyfra + inaczej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sprawa ma kilka aspektów. Po pierwsze, jeśli faktycznie nie zawierałeś tej
    umowy, to ktoś przy jej zawieraniu popełnił przestępstwo. Przestępstwo
    oszustwa na szkodę operatora, gdyż podając fałszywe dane naraził CYFRĘ+ na
    koszty, choćby obsługi samego zamówienia, jeśli nie odebrałeś dekodera.
    Również przestępstwo sfałszowania podpisu na Twoją szkodę. W tej sytuacji
    masz dwa wyjścia. Albo złożyć stosowne zawiadomienie o przestępstwie. Albo
    uznając, że sfałszowaniem podpisu nie czujesz się tak bardzo dotknięty,
    pisemnie powiadomić CYFRĘ+ o tym, że nie zawierałeś z nimi żadnej umowy,
    Twoimi danymi ktoś się posłużył bez Twojej wiedzy, a podpis na umowie jest
    sfałszowany. Jeśli tego nie zrobisz, to co prawda w wypadku pozwania Cię do
    sądu przez CYFRĘ+ operator sprawę prawdopodobnie przegra, ale jednak sąd
    uznając, że nie dopełniłeś stosownych obowiązków może zasądzić od Ciebie
    poniesione przez nich koszty procesu. W końcu pracownicy CYFRY jasnowidzami
    nie są, i skoro dotarła do nich umowa z Twoimi danymi, to maja podstawy
    przypuszczać, że Ty jesteś ich abonentem. To, że powiadamiałeś ich
    telefonicznie kilkukrotnie, to nic nie znaczy, bowiem po pierwsze oni mają
    tam bajzel i na pewno nie uda się ustalić kogo powiadomiłeś, a po drugie nie
    masz jak tego udowodnić. Brak możlwiości udowodnienia jest najważniejszy,
    ponieważ dowód przed sądem w tym przedmiocie spoczywa akurat na Tobie.

    Drugi aspekt, to dostarczenie terminala. Skoro go nie przyjąłeś, to musiał
    wrócić do operatora. Powinien to być bardzo wyraźny sygnał dla CYFRY+, że
    coś z tą umową nie jest w pożądku. Stąd też podejrzewam, że albo ten
    terminal gdzieś zginął i oni są przekonani o tym, że Ty go odebrałeś, albo
    też mają potworny nieporządek w dokumentach. Osobiście po kilkuletnich
    kontaktach z tą firmą stawam na bajzel w dokumentach. Tak, czy inaczej
    zarządał bym od nich pisemnie przesłania odpisu dowodu dostawy z Twoim
    podpisem. To powinno wszystko wyjaśnić.

    Trzeci aspekt, to KRUK. To jest bardzo dziwna firma. Ich zdolność tworzenia
    pozbawionych sensu i podstaw prawnych pism jest przeogromna. Generalnie
    rzecz biorąc możesz ich pisma (zresztą najpewniej przesyłane zwyłym listem)
    po prostu ignorować i prowadzić ustalenia z CYFRĄ. W Twoim przypadku właśnie
    tak bym proponował. Ewentualnie w piśmie do CYFRY możesz nadmienić, że
    dostałeś jakąś twórczość literacką autorstwa KRUK-a i poprosić, by
    poinformowali tę dzielną firmę, że w Twoim wypadku traci czas. Poważnie, to
    możesz ich zacząć traktować, jak prześlą pełnomocnictwo z CYFRY i to
    uwierzytelnione. Z mojego doświadczenia wynika jednak, że czegoś takiego Ci
    nie prześlą, albowiem w imieniu kilku osób o to się zwracałem, i nigdy
    nikomu nie przysłali. Pomimo wezwań przesyłali dale jakie epistoły.
    Conajmniej tak, jakby wysyłanych im odpowiedzi nikt nie czytał.
    --
    Jestem tylko człowiekiem i mogę się mylić. Przedstawiony wyżej
    punkt widzenia jest moją prywatną opinią i upraszam o nie trakto-