    From: "SapeR" <s...@e...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co z tymi strefami parkowania ?
    Date: Tue, 10 Dec 2002 09:49:44 +0100

    > Nie wiem jak w Poznaniu, ale w Szczecinie nagminne sa nastepujace
    przypadki:
    > - dostaje sie swistek z wpisem typu "postoj poza koperta, postoj poza
    > strefa, nieczytelne bilety itd"
    > - dostaje sie te swistki parkujac na parkingach blokowych, wystarczy miec
    > obca rejestracje (a czasami lokalna tez)
    > - dostaje sie swistek z zupelnie fikcyjnym wpisem, bo akurat SPPowcowi
    > zostalo kwitow i w drodze do domu postanowil wyrobic norme
    >
    > Mam wiec pytanie:
    > Jesli przyjecia normalnego mandatu (w tym za parkowanie w niedozwolonym
> [...]

    Wszystko powyzej jest do obalenia w sadzie i do "przegrania" niestety !
    Nie wbijajmy sie w tym miejscu w szczegoly, bo takich pytan jest mnostwo,
    i kazdy uwaza ze to wygra przed sadem, a w sadzie sromotna porazka.
    Ale ale.... dzis (10.12.2002) T.Konstytucyjny zajmuje sie wlasnie
    stwierdzeniem,
    czy te przepisy miejscowe o strefach parkowania zostaly wydane z naruszniem
    prawa ! Bedzie orzeczenie i wtedy sie zobaczy, jak okaze sie, ze bylo
    nielegalne,
    to kazdy niech trzyma kwitki, mandaty itp. bo bedzie trzeba ruszyc po kase,
    zeby zwrocili ! A troche nakroili !
    Z tego co zauwazylem, to w Poznaniu okolo 2000 r. zreflektowalo sie
    miasto, ze prawnie jest jakis balagan z tymi SOPami, i "naprawiono"
    sytuacje,
    tak wiec od tego czasu w Poznaniu jest to "legalne".

    Czekamy na werdykt Trybunale Konstytucyjny - nie pozwol na kradziez w
    majestacie prawa !!!:)

    Pozdr

    sap