    From: "Izi" <m...@n...zp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co z tymi strefami parkowania ?
    Date: Mon, 9 Dec 2002 22:04:02 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@uo126.internetdsl.tpnet.pl

    SapeR <s...@e...com> wrote:
    > Mimo pojawiajacych sie niezgodnosci aktow prawnych na podstawie
    > ktorych wydano przepisy miejscowe o placeniu za parkingi i kary za
    > to, w sadzie
    > nadal te sprawy sie przegrywa ! Nawet po ostatnim odkryciu przez NIK
    > podstaw prawnych tych niezgodnosci, Sad jakos nie chcial wziasc tego
    > pod uwage i dla Sadu nie ma nieprawidlowosci, mimo, ze sad potwierdza
    > iz cos tu nie gra !:)

    Nie wiem jak w Poznaniu, ale w Szczecinie nagminne sa nastepujace przypadki:
    - dostaje sie swistek z wpisem typu "postoj poza koperta, postoj poza
    strefa, nieczytelne bilety itd"
    - dostaje sie te swistki parkujac na parkingach blokowych, wystarczy miec
    obca rejestracje (a czasami lokalna tez)
    - dostaje sie swistek z zupelnie fikcyjnym wpisem, bo akurat SPPowcowi
    zostalo kwitow i w drodze do domu postanowil wyrobic norme

    Mam wiec pytanie:
    Jesli przyjecia normalnego mandatu (w tym za parkowanie w niedozwolonym
    miejscu) moge odmowic, decydujac sie na sad grodzki, to dlaczego mam sie
    godzic na obciazanie mnie kosztami przez czesto przypadkowego pracownika
    prywatnej firmy roszczacego sobie prawa do pobierania haraczu za moj postoj
    w miescie. Dodatkowo majac samochod zarejestrowany w innym miescie, i chcac
    wykupic abonament, musialbym zaplacic kosmiczna jak dla mnie sume okolo 900
    zl rocznie (miejscowi placa mniej niz polowe tej sumy). Co mam zrobic z
    samochodem, jesli wynajmuje mieszkanie w centrum, a cale centrum Szczecina
    jest objete platnym parkowaniem ?
    I finalnie: gdzie domniemanie niewinnosci? Kto mi udowodni i _jak_, ze
    akurat w tym miejscu parkowalem tego i tego dnia? Dlaczego to ja mam
    udowadniac, ze mnie tam nie bylo? Czy to, ze nie jestem wielbladem, tez
    musze udowodnic?

    Pomijam juz fakt, ze ktos prywatnej firmie udostepnia dane kierowcow na
    podstawie numerow rejestracyjnych, co zdaje sie jest w sprzecznosci z ustawa
    o ochronie danych osobowych.

    MZ