  • 1. Data: 2004-12-12 10:10:54
    Temat: Re: Co z tym zrobić
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Roman" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:7d17.00000537.41bb98a9@newsgate.onet.pl...
    > Przepraszam za zaśmiecanie,ale co z tym zrobić.

    To sie nazywa phishing - wyciągają od naiwnych dane personalne, a później
    sprzedają spamerom
    czasami również proszą o nr karty i pincode :))))
    ja wczoraj wygrałem ten los na loterii co najmniej 10 razy :)))
    nn

    ---

  • 2. Data: 2004-12-12 18:54:24
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Nikodem Nijaki wrote:

    > To sie nazywa phishing - wyciągają od naiwnych dane personalne, a
    > później sprzedają spamerom

    To się nazywa oszustwo nigeryjskie, albo oszustwo 419 od numeru artykułu
    w nigeryjskim kodeksie karnym :)
    A tak naprawdę to jest to jego loteryjna odmiana.
    Phishing to dokłądnie to co piszesz - zbieranie numerów kart
    kredytowych, czy też loginów i haseł przez podstawione strony, albo i
    innymi meodami.

    Generalnie - można takiego maila albo wyrzucić do kosza, albo się
    pobawić w "naiwnego" co się złapał i zabawić się z "organizatorami"
    całego przedsięwzięcia.

    BTW: Mógłbym prosic o podesłanie całego maila na adres
    dan.wie(at)datasec.pl? Kolekcjonuję takie listy do pracy doktorskiej :)

    --
    Daniel Wieszczycki
    DataSec Consulting - Bezpieczenstwo Informacji

  • 3. Data: 2004-12-13 09:20:22
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2004 19:54:24 +0100, Daniel Wieszczycki
    <d...@N...pl> napisał:

> [...]
    >
    > BTW: Mógłbym prosic o podesłanie całego maila na adres
    > dan.wie(at)datasec.pl? Kolekcjonuję takie listy do pracy doktorskiej :)

    zajrzyj na 419eater.com. Większego archiwum listów chyba nigdzie nie ma.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 4. Data: 2004-12-14 20:56:28
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Rodrig Falkenstein wrote:

    > zajrzyj na 419eater.com. Większego archiwum listów chyba nigdzie nie ma.

    Wiem. Ale szukam nowych :) Swojskich - co do Bolandy trafiają :)

  • 5. Data: 2004-12-15 10:20:27
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 Dec 2004 21:56:28 +0100, Daniel Wieszczycki
    <d...@N...pl> napisał:

    > ma.
    >
    > Wiem. Ale szukam nowych :) Swojskich - co do Bolandy trafiają :)

    wszystkie trafiają. Chyba nie posądzasz tych kanciarzy o zdolność do
    selekcjonowanie adresatów? Oni to ślą jak leci. Dowodem niech będzie to,
    że pewnego razu podjąłem grę, i przyjemnie się nawet korespondowało, co
    nie przeszkodziło oszustom przysłać mi ponownie tego samego maila.

    Zamiast czekać podaj swój adres na paru książkach gości i 10 emaili
    dziennie gwarantowane.

    --
    Falkenstein
    skazania.

  • 6. Data: 2004-12-15 11:45:50
    Od: Nikodem Nijaki <n...@g...com>

    Daniel Wieszczycki napisał(a):
    > Nikodem Nijaki wrote:
    >

    > BTW: Mógłbym prosic o podesłanie całego maila na adres
    > dan.wie(at)datasec.pl? Kolekcjonuję takie listy do pracy doktorskiej :)

    Dopiero teraz rzucił mi się w oczy Twój post :(
    Mam całą kolekcję "nigeryjskich" maili - poszukam ;)
    nn
    ps
    najlepiej napisz do mnie na priva żebym nie zapomniał

  • 7. Data: 2004-12-15 12:55:39
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > To sie nazywa phishing - wyciągają od naiwnych dane personalne, a później
    > sprzedają spamerom

    Ja robię tak: odpowiadam, kodowanie ustawiam na język japoński i piszę "...uju
    muju" ichnimi znaczkami. Potem kopiuję ten tekst na kilkudziesiąt stron i
    odsyłam, oczywiście jako html. Zazwyczaj się odczepiają, bo nie chce się im
    instalować obsługi języka japońskiego dla jednej wiadomości. Wiadomość waży
    sporo, a brak załącznika osłabia czujność.

    pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2004-12-15 23:34:45
    Od: Daniel Wieszczycki <d...@N...pl>

    Rodrig Falkenstein wrote:
    > wszystkie trafiają. Chyba nie posądzasz tych kanciarzy o zdolność do
    > selekcjonowanie adresatów? Oni to ślą jak leci. Dowodem niech będzie

    JA wiem, że teoretycznie wszystkie trafiają. Ale zbieram te, co
    żeczywiście trafiły :) Oj głupi może jestem...