    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co z groźnymi psami?
    Date: Wed, 22 Jun 2005 09:48:29 +0200

    Re to: flower [Wed, 22 Jun 2005 09:38:23 +0200]:

    > Myślę, że w kagańcu jest nieporównywalnie mniejszym
    > zagrożeniem niż bez kagańca. Napisz mi że się mylę.

    W zasadzie, to mowiac szczerze mylisz sie. Jasne, ze bez
    kaganca ma ciut mniejsze mozliwosci, ale nie ludz sie,
    kaganiec to nie jest cos, co powstrzyma duzego psa przed
    zrobieniem poteznej krzywdy dziecku. Z zabiciem wlacznie.

    Natomiast ten wlasnie kaganiec na pysku psa moze, choc
    nie musi oczywiscie, wywolywac w nim przesadne reakcje
    na rozne sytuacje. Po prostu dlatego, ze pies czuje ze
    ma ograniczona swobode nie tylko ruchu ale ewentualnej
    obrony -- i moze zareagowac bardzo agresywnie nawet w
    sytuacji, w ktorej bez kaganca powarczalby sobie i na
    tym dzialalnosc ostrzegawcza skonczyl.

    Pi razy oko wiem co mowie, od malego zawsze szwendalo
    sie u mnie po domu i ogrodzie stado psow, roznych. Te
    reakcje sa naprawde bardzo charakterystyczne. I nie sa
    zalezne od rozmiarow psa, a nawet wbrew pozorom duzy
    pies zadziej jest agresywny -- po prostu dlatego, ze
    nie musi sie z zebami rzucac jak moze nawarczej albo
    obszczekac i wywoluje to zamierzony efekt.

    Pomijam psy faktycznie agresywne, bo na nie to nawet
    kojec nie pomoze jak sie upra...

    Kira