  • 1. Data: 2005-10-17 16:16:20
    Temat: Co może Państwowa Inspekcja Sanitarna. Proszę o pomoc.
    Od: Fremantle <N...@g...pl>

    Witam,

    Krótka historia:

    Jestem właścicielką cukierni.
    PIS kontrolowało moje ciasta i w jednym z nich (na ponad 20 różnych
    rodzajów)
    znaleziono bakterie koli. Wydano decyzję o całkowitym wstrzymaniu
    produkcji wszystkich ciast.
    Odwołałam się od tego i po osobistej interwencji, decyzję o zaprzestaniu
    produkcji
    tylko ciast z kremem w którym były te bakterie. Dodam jeszcze, że robię 3
    gatunki ciast
    z tym kremem i tylko w jednym były bakterie. Ciasta były kontrolowane w
    sklepach, więc
    bakterie mogły nie pochodzić z cukierni.

    Dzisiaj otrzymałam pismo abym dostarczyła Inspekcji najpóźniej do środy
    dane
    o średniej tygodniowej wielkości sprzedaży moich ciast z podziałem na
    rodzaje ciasta
    i sklepy!!! Uważam że to przesada, że mogą co najwyżej chcieć informacje
    na temat ciasta
    wyprodukowanego z podejrzanym kremem. Reszta wg mnie stanowi tajemnicę
    handlową.
    Tak szczegółowe dane powiedzą wszystko moim konkurentom (kto wie, czy
    inspektor
    sanitarny nie jest taki nadgorliwy ze względu na znajomość z konkurentem).

    Teraz pytania:
    - Czy PIS może żądać ode mnie tak szczegółowej informacji?
    - Czy może mi dać na to tylko 2 dni?
    - W jaki sposób odwołać się od tej decyzji, żeby nie rozpętać wojny z
    Inspekcją?

    Znalazłam coś takiego (Rozporządzenie Ministra ... z dnia 4 listopada 2002
    r.):
    10. Inspektor sanitarny lub upoważniony pracownik w związku z wykonywana
    kontrola ma prawo:
    (...)
    3) Żadania okazania dokumentow i udostępniania wszelkich danych
    w dochodzeniu epidemiologicznym lub dla ustalenia wykroczeń sanitarnych;

    Czy szczegółowe dane o tygodniowej sprzedaży są niezbędne?

    Bardzo Proszę o jakąś radę.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-10-17 16:38:24
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    chca sprawdzic gdzie twoje ciastka (te strute) mogly trafic. Jest to dosc
    logiczne.

  • 3. Data: 2005-10-17 17:19:50
    Od: Fremantle <N...@g...pl>

    On Mon, 17 Oct 2005 18:38:24 +0200, Przemek R...
    .pl> wrote:

    > chca sprawdzic gdzie twoje ciastka (te strute) mogly trafic. Jest to dosc
    > logiczne.

    tak, ale czy w tym celu muszą mieć szczegółowe dane o sprzedaży
    wszystkich ciast do wszystkich sklepów
    z wyliczeniem średnich? takie dane to ja sama tez muszę sobie wyliczyć,
    one dotyczą wyników sprzedaży.

    powinno im wystarczyć gdzie sprzedałam ciastka z podejrzanym kremem.
    inne były bez zastrzeżeń.

  • 4. Data: 2005-10-17 17:47:47
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Mon, 17 Oct 2005 18:38:24 +0200, Przemek R... napisał/napisała:
    > chca sprawdzic gdzie twoje ciastka (te strute) mogly trafic. Jest to dosc
    > logiczne.

    wtedy by chcieli tylko jeden rodzaj ciasta z wyszczegolnieniem gdzie i kiedy
    i srednio ile :) A oni chca cala produkcje usrednic etc/itd..
    Wiec nie do konca jest tak jak myslisz...

    --
    * Szukam zony: http://fotki.pomorski.net/albums/Papik/Normalne/imag
    e00001.jpg *

  • 5. Data: 2005-10-17 19:42:50
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Mon, 17 Oct 2005 19:47:47 +0200, Papik napisał(a):

    > wtedy by chcieli tylko jeden rodzaj ciasta z wyszczegolnieniem gdzie i kiedy
    > i srednio ile :) A oni chca cala produkcje usrednic etc/itd..
    > Wiec nie do konca jest tak jak myslisz...

    Ostatnio modna ptasia grypa : jesli u jednego kurczaka stwierdzili ptasia
    grype to wybija sie tylko ta jedna sztuke czy cale 'stado'? Gdyby mieli
    sprawdzic kazde ciasto i ciasteczko po pierwsze nie starczylo by im
    probowek, po drugie klientom by nic nie zostalo. Potencjalnie - kazde moglo
    zawierac bakterie. I tak mozesz mowic o duzym szczesciu ... po czyms takim
    najczesciej anulowana jest koncesja na prowadzenie sprzedazy do czasu
    wyjasnienia sprawy.

  • 6. Data: 2005-10-17 23:03:47
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Mon, 17 Oct 2005 21:42:50 +0200, Jasko Bartnik napisał(a):

    > po czyms takim najczesciej anulowana jest koncesja
    > na prowadzenie sprzedazy
    Koncesja powiadasz, *koncesja na prowadzenie sprzedaży* ?
    A mógłbyś rozwinąć owe _konsesjnowanie_ sprzedaży artykułów spożywczych
    przez wywórców z pionu prywatnej inicjatywy w PRL?

    --
    pozdro
    poreba

  • 7. Data: 2005-10-18 03:04:00
    Od: rocket <c...@r...com>

    Fremantle wrote:

> [...]
    > rodzajów)
    > znaleziono bakterie koli. Wydano decyzję o całkowitym wstrzymaniu

    A to dranie.

> [...]
    > sklepach, więc
    > bakterie mogły nie pochodzić z cukierni.

    Mogly, ale na celownik bierze sie na poczatek potencjalne zrodlo. Logiczne?

> [...]
    > informacje na temat ciasta
    > wyprodukowanego z podejrzanym kremem. Reszta wg mnie stanowi tajemnicę

    A jak bedziesz sprfzedawac zgnile jajka, to tez bedzie tajemnica handlowa?

    > Tak szczegółowe dane powiedzą wszystko moim konkurentom (kto wie, czy
    > inspektor
    > sanitarny nie jest taki nadgorliwy ze względu na znajomość z konkurentem).

    Moze tez byc masonem albo cyklista.

    > Teraz pytania:
    > - Czy PIS może żądać ode mnie tak szczegółowej informacji?

    Uwazasz to za szczegolowa?

    > - Czy może mi dać na to tylko 2 dni?

    Nie. Powinien zrobic nalot, opieczetowac przybytek, i dopiero zaczac
    zadawac pytania.

> [...]
    >
    > w dochodzeniu epidemiologicznym lub dla ustalenia wykroczeń sanitarnych;
    >
    > Czy szczegółowe dane o tygodniowej sprzedaży są niezbędne?

    Zgadnij...

  • 8. Data: 2005-10-18 21:53:08
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Tue, 18 Oct 2005 01:03:47 +0200, poreba napisał(a):

    > _konsesjnowanie_

    Znaczy sie pozwolenie na prowadzenie dzialalnosci w tym kierunku.
    Gdyby w mojej cukierni w co dwudziestym ciastku trafial sie uciety palec to
    chyba wypadaloby zaprzestac sprzedawania produktu az do czasu wyjasnienia
    sprawy (ew. sprawdzic czy przypadkiem gdzies jeszcze nie ma paluchow).

  • 9. Data: 2005-10-19 04:41:00
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <b...@j...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > palec to chyba wypadaloby zaprzestac sprzedawania produktu az do
    > czasu wyjasnienia sprawy (ew. sprawdzic czy przypadkiem gdzies

    "Pijesz - nie jedź" - *Nie pisz na grupy gdy się naćpasz* ;-)

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    IDEA naszej ERY to żyć na PLUSie i mówić HEYAH

  • 10. Data: 2005-10-19 05:38:55
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2005 06:41:00 +0200, Andrzej_K. napisał(a):

    > "Pijesz - nie jedź" - *Nie pisz na grupy gdy się naćpasz* ;-)

    Jesli nie widzisz prostej analogii nie odpisuj. ;P