    From: k...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co jest ważniejsze w przelewie bankowym?
    Date: 15 Nov 2006 11:24:26 -0800

    Żaden przepis prawny nie reguluje tego, iż zapłaty za określony
    towar/usługę musi dokonywać osoba zobowiązana osobiście. Tą
    kwestię regulują raczej zasady logiki, mogę przecież zapłacić za
    matkę/syna rachunek za komórkę ze swojego konta podając w tytule
    wpłaty nr faktury, nie ma obowiązku osobistego uiszczania
    należności, można tego dokonać za pośrednictwem osób trzecich.
    Kolejnym przykładem w/w sytuacji jest regulowanie należności na
    poczcie. To jej rachunek bankowy widnieje jako rachunek bankowy osoby
    wpłacającej, a tak na prawdę wpłaca inna osoba.
    Wracając do meritum sprawy, jeżeli nie uzna Pan takowego przelewu od
    firmy "A" który jest jednoznacznie oznaczony jako uregulowanie
    należności za fakturę, którą została obciążona firma "B" i
    zatrzyma pieniądze na koncie pod pretekstem, że "ja z tą firmą nie
    współpracuję, nie wiem kto to, itp." to narażony Pan będzie na
    odpowiedzialność z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia.
    Zawsze, dla pewności może Pan skontaktować się z firmą "A" celem
    potwierdzenie przelewu.

    Pzdr.