  • Data: 2008-07-19 09:40:38
    Temat: Re: Clo na towary z USA.
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Papik wrote:
    > Witam,
    > nie wiem gdzie szukac odpowiedz na moje pytanie.
    > Jest Firma A i Firma B. Firma B importuje produkty Firmy A z USA i
    > placi clo.
    > Co by bylo gdyby Firma B stala sie przedstawicielem

    Nic by sie nie stalo. Firma B nadal placila by clo
    od sprowadzanego towaru

    lub zostala
    > wchlonieta przez Firme A i takze przesyl towarow bylby z USA do PL ?

    Jaki przesyl skoro nie ma firmy B, bo zostala wchloneta?
    Czy tez myslisz, ze firmy B juz nie bedzie, ale zostanie
    utworzone przedstawicielstwo lub oddzial firmy A?
    Podejrzewam, ze nawet jesli istnieje jakas procedura z odroczona
    platnoscia naleznosci celnych dla oddzialów czy przedstawicielstw,
    to zaplaty cla i tak nie unikniesz w momencie dopuszczenia do obrotu.

    > Takze byloby clo nalozone na te towary ?
    > Gdzie szukac odpowiednich przepisow ?

    Ustawa o swobodzie dzialalnosci gospodarczej
    Wspólnotowy Kodeks Celny