    From: poreba <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cenzura poczty w pracy
    Date: Fri, 14 Jun 2002 20:43:23 +0000 (UTC)

    Gerard <g...@a...eu.org> niebacznie popelnil
    news:slrnagjq45.1ab.gerard@pb187.bielsko.sdi.tpnet.p
    l:

    > Zatem błąd dostarczenia poczty. Odbiorca nie istnieje, przesyłka
    > powinna zostać zwrócona poczcie z adnotacją.
    Wolno otworzyc?

    > Ciekawe. Zatem przez półtora roku do firmy w której pracowałem
    > nie przyszedł ani jeden list służbowy.
    Wszystkie przychodzily zaadresowane: Jan Kowalski,Firma,adres?
    W uwadze o dopisku (uwadze bardzo na marginesie) chodzilo mi o to
    kiedy pracodawca MA PEWNOSC ze pomimo zaadresowania j.w. jest
    korespondecja sluzbowa.
    Co zaznaczywszy pomijam pare linijek.(o kasowaniu e-mail)

    > Opisałem w tamtym poście, jak ja widzę tą sytuację.
    <czepianie_sie> dalej widze niejednoznacznosc Twojego stanowiska

    > W porządku :) Temat ciekawy. Chociaż akurat to nie ja
    > wskazywałem analogie do zwykłej poczty i średnio się z nimi
    > zgadzam.
    Ze ciekawy to fakt. A poniewaz nie latwych i prostych odpowiedzi w
    przypadku e-mail (ja, pomijajac oczywiste trudnosci techniczno-
    organizacyjne, o ktorych i Ty ponizej piszesz, nie mam sprecyzowanego
    pogladu) nie ma, wole szukac analogii-sa bardziej "obmacalne"

    > Na podobnej zasadzie, jak sąsiad czy członek rodziny mieszkający
    A przejrzec?

    > Zwróć uwagę, że gdyby pracownik nie naruszył regulaminu, to
    > pracodawca nie miałby możliwości naruszyć prawa.
    Mozliwosc!=Skorzystanie z mozliwosci.
    "Mnie sie wydaje" ze prawidlowa reakcja byloby zwracanie takiej
    prywatnej korespondencji, tak jaby byla pomylka w adresie.
    Prywatnego Kowalskiego na ul.Lipowej niet, jest pracownik Kowalski
    ale przesylka nie adresowana do pracownika Kowalskiego tylko do
    prywatnego Kowalskiego.

    > Znów zapominasz, że odnosimy się do konkretnej sytuacji.
    Nie zapominam. Napisz ze nie chcesz takiego przypadku rozpatrywac.
    Ja chcialbym zeby mi ktos sie ustosunkowal do opisanej przeze mnie
    sytuacji. Na ochrzan za OT sie narazam-wiem.
    > Nie o to chodziło zadającemu pytanie.
    Ale ja pisze nie tylko po to by objawic swa madrosc niezmierzona
    (spoko: to nie do/na Ciebie, uwaga natury ogolnej)
    ale zeby sie czegos jeszcze dowiedziec
    pozdro
    poreba

    PS. Czy nie masz skaszanionych pliterek w moich odpowiedziach
    na Twoje posty? Pisze po polskawemu i nie chcialbym sie narazac za
    psucie kodowania w cytatach. Niedawno nagrabilem sobie przez to na
    psp i nie chce znowu ;)