  • Data: 2002-06-12 21:54:37
    Temat: Re: Cenzura poczty w pracy
    Od: Gerard <g...@a...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    poreba napisał(a):
    > Nie, nie mozna. Adresat, nadawca - osoby "prywatne".
    > taki przypadek podsuwam pod uwage.

    Adresat - pracownik firmy. A więc już nie osoba "prywatna".
    Nadawca - nie wiadomo. Może jakiś klient? Bez zapoznania się
    z treścią listu nie można tego określić, a skoro szef nie
    wydał zgody na prywatne wykorzystywanie komputerów i sieci,
    to ma prawo zakładać, że list jest "służbowy".

    > Czy niestosowanie sie przez pracownika do ustalonych
    > regul i ich lamanie w stosunku do poczty (e-mail i "listowka")
    > utomatycznie zdejmuje z pracodawcy odium bezprawnosci dzialan
    > zwiazanych z naruszeniem tajemnicy korespondencji niesubordynowanego
    > pracownika.

    Moim zdaniem nie. Jednak zwróć uwagę, że w liście rozpoczynającym
    wątek chodziło o przeglądanie poczty tylko elektronicznej,
    przechodzącej przez firmowe łącza i lądującej na firmowej maszynie,
    u pracownika firmy w godzinach pracy. A w tym wypadku pracodawca
    może założyć, że poczta ta jest służbowa i przeczytać ją. Zwróć
    uwagę, że w kodeksie pracy nałożony jest na pracodawcę _obowiązek_
    kontrolowania, czy pracownik właściwie wykorzystuje czas pracy
    (o ile dobrze pamiętam). Bez zapoznania się z treścią listu
    nie ma możliwości określić, czy list był prywatny czy nie.
    W momencie, w którym już się zorientuje, że jest to poczta
    prywatna, powinien przestać czytać i dać pracownikowi naganę.

    > BTW Czy za spoznienie do pracy pracodawca moze mnie przykuc na godz.
    > do kaloryfera? (zamiast: dac nagane, obciac premie, wywalic z
    > roboty)?

    Nie, i nic takiego nie twierdzę ;)

    Pozdrawiam,
    Gerard

    --
    Idziesz przez świat i światu dajesz kształt przez Twoje czyny.
    Spójrz w świat, we świata kształt, a ujrzysz Twoje winy.