    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: CZY JEST JESZCZE JAKIS SPOSOB???
    Date: Wed, 11 Aug 2004 10:54:02 +0200

    On Tue, 10 Aug 2004, Jolanta wrote:
    [...]
    >+ Nie placi rachunkow, jest mu obojetne czy odetna mu prad czy wode.
    >+ Oczywiscie niezaplacone rachunki sciagna od tego wspolwlasciciela,ktory jest
    >+ wyplacalny.Tak mysle.

    *Jeśli* ściągną... to ci co zapłacą mogą dochodzić regresu od tego
    kto faktycznie zużył. Czyli brata. Z jego majątku na przykład, czyli
    z udziału w domu.
    Mi paradoksalnie wygląda to na metodę "wypłacenia bratu udziału
    w pieniądzach bez jego zgody" :> - nie w żywej gotówce dla brata,
    ale w żywej gotówce dla jego wierzycieli.
    Tak myślę :) (BTW: nie jestem prawnikiem)

    >+ Moje pytanie: co zrobic, aby moc sprzedac dom?

    Zdroworazsądkowo myśląc, to trudno będzie sprzedać 3/4 udziału
    w domu w którym mieszka (i ma prawo do 1/4) alkoholik.
    Ale jak komornikowi przyjdzie egzekwować długi brata z jego majątku
    to sądząc z owego rozsądku oraz innych postów na grupie - wychodzi
    że to wy możecie być tymi co dają najwięcej za owe 1/4 udziału... !
    O ile się nie mylę - to przy egzekucji w takim układzie (dłużnik
    ma tylko pojedyncze, ale wartościowe przedmioty) - egzekwuje się
    np. rzeczony udział, komornik bierze "co jego", z reszty spłaca się
    dłużników - a jak jeszcze coś zostaje to w gotówce dostaje to
    były (współ)właściciel.
    Jakbym się mylił to mnie skrytykują pewnie - ale IMHO wychodzi na
    to że powinniście się "załapać" na zapłatę takiego długu i później
    "poprosić" brata o spłatę... :(

    >+ Wszyscy na tym traca, a moj brat ma wszystkich gdzies.
    >+ Co jesli wniose sprawe o zniesienie wspolwlasnosci jesli, moj brat nie
    >+ bedzie stawial sie na rozprawe? czy wyrok moze zapasc zaocznie?

    No tak. A załóżmy że brat przekona sąd iż lepiej wydzielić
    lokale i z budynku zrobić wspólnotę ? Będzie mu przysługiwał
    pokój czy dwa, i jak rozumiem "będzie się dokładał" do remontów
    dachu i innych wydatków "wspólnych" ;)
    Oczywiście wtedy TEŻ mogą powstać jego długi wobec was (ze skutkiem
    jak wyżej), ale TYLKO jeśli na remont przykładowego dachu da
    nakaz sąd (ze względu na "konieczność").
    Hm...

    pozdrowienia, Gotfryd