  • 1. Data: 2012-11-12 15:49:05
    Temat: Brak decyzji w sprawie szkody AC
    Od: "uciu" <guseva(xyz)@interia.pl>

    Witam,

    w skrócie:
    3/10 żona udeżyłam w mój samochód (którego tez jest współwłaścicielem)
    Oba auta miały być zrobione z AC - jej auto z jej AC, moje z mojego.

    Jej auto w tydzień po oglęcianach było naprawione INTERRISK
    Moje.... jeszcze nie - jeszcze nawet nie ma decyzji czy w ogole przyznają
    odszkodowanie... AXA

    Ale po koleji - szkode zgłosiłem na drugi dzień. Przyjechał rzeczoznawca,
    wypełniłem wszystkie dokumenty łącznie z upoważnieniem zakładu, który ma to
    naprawić.
    Axa twierdziła, że mają 30 dni na wydanie dezycji - i tym się zasłaniali
    podczas prób uzyskania jakichkolwiek informacji z mojej strony - dzwoniłm
    tam kilka/kilkanaście razy, zawsze sprawdzali czy są wszystkie dokumenty
    itp.
    W miedzy czasie przysłali kalkulacje naprawy, którą od razu zaakceptowałem.

    4 listopada upłynęło określone w umowie 30dni..

    5/11 dzwonie do nich z zapytaniem - powiedziali, że nie ma decyzji i nie
    widzą kiedy bedzie
    6/11 podobnie
    7/11 j/w i mowią, że wyślą monit do likwidatora i ten na pewno zadzwoni do
    godziny 16 dnia następnego
    8/11 /dzien następny/ - dzwonie do AXY i znowu mowią, że dziś na pewno
    skontaktuje się likwiadator - niestety nie skontaktował się.
    9/11 dzwonie do nich i znowu to samo, że na pewno do godziny 16 bede
    wszystko wiedział - i tym razem zero kontaktu
    10-11 sobota/niedziela mają oczywiście nie czynne info o szkodach ale jakby
    się chciało zawrzeć umowe/wycenic składkę itp to info czynne 7 dni w
    tygodniu.
    12/11 dzwonie i znowu konsultant nic nie wie - oczywiście znowu info że do
    16 zadzwoni likwidator - mamy godzine 15/45 i nikt nie dzwonił.

    Nie mam już nerwów z tą firmą - poradzicie jakie kolejne kriki poczynic?

    uciu

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    7682 (20121112) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

  • 2. Data: 2012-11-12 16:31:08
    Temat: Re: Brak decyzji w sprawie szkody AC
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > 9/11 dzwonie do nich
    > 12/11 dzwonie
    >
    > Nie mam już nerwów z tą firmą - poradzicie jakie kolejne kriki poczynic?

    Na razie nie podjąłeś żadnych kroków. Telefony nie istnieją. Ochłoń.

    Pierwszym krokiem powinno być wysłanie poleconego z żądaniem wypłaty
    odszkodowania w terminie zgodnym z warunkami ubezpieczenia. Nie
    interesują Cię likwidatorzy, protokóły, telefony od rzeczoznawców itp.
    To są wewnętrzne sprawy ubezpieczyciela. Ciebie interesuje wywiązanie
    się z umowy. Ty swoją część wykonałeś. Teraz kolej na nich.
    Po wysłaniu pisma są dwie opcje: zapłacą albo nie. Jeśli zapłacą, to
    żądaj odsetek za opóźnienie. Chyba, że opóźnienie wynikło z procedur
    zgodnych z umową. Nie znam tej umowy z AXA, ale czasem są zasadzki że
    można przedłużyć te 30 dni - wtedy muszą Cie wcześniej o tym pisemnie
    powiadomić.
    Opcja IIa (mało prawdopodobna): jak nie zapłacą bez powodu, to wzywasz
    ich ostatecznie (znów pisemnie pisemnie poleconym) do zapłaty i później
    do sądu.
    Opcja IIb (bardziej prawdopodobna): nie zapłacą motywując jakąś bzdurą.
    Wtedy odwołujesz się od decyzji (pisemnie oczywiście). Wracasz do punktu
    startu i od nowa.

    Prawie standardem jest ostatnio próba niepłacenia. Mnie odmówili wypłaty
    z AC z tytułu stłuczki. Nasz samochód (firmowy) wjechał w tył innego na
    śliskiej jezdni. Prosta rzecz - stłuczone reflektory i lekko zdemolowany
    przód. Na miejscu spisana została notatka jeszcze z dodatkowym podpisem
    świadka. Ubezpieczyciel odmówił, bo jego zdaniem ślady na naszym
    samochodzie nie odpowiadają opisowi zdarzenia. Oczywiście na piśmie był
    tylko dopisek, że przysługuje nam tylko dalsza droga sądowa - taki
    straszak - może zrezygnujemy..
    30 dni na wypłatę, 10 dni na dotarcie korespondencji od nich do nas i
    wysłanie odwołania, 30 dni na rozpatrzenie odwołania, 30 dni na wypłatę.
    Już po około 100 dniach dostaliśmy kasę.
    Dla nich to tylko koszt 3 poleconych - a nuż klient stwierdzi, że nie
    warto się szarpać dla tych kilku stów.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof