    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Boundle... czy oprogramowanie boundle jest 'pelnoprawne'?
    Date: Fri, 23 Jun 2006 16:31:40 +0200

    maciek wrote:

    > Ostatnio na aukcjach internetowych mozna kupic oprograwmoanie, ktore
    > sklada sie z jakiejs wersji powiedzimy ver. 3 BOUNDLE i upgrade w
    > wersji BOX do wersji 5. Inna rzecz, ze czesto sprzedajacy nie mowia,
    > ze to sa dwa rozne pudelka, tylko reklamuja sie jako wersje 5 BOX. Mam
    > pytanie, czy w sensie prawnym ta wersja BOUNDLE jest pelnoprawna,
    > czyli czy bede mogl ja ewentualnie komus sprzedac, albo czy na pewno w
    > razie kontroli nie bede mial problemow? Zwykle takie 'komplety' sa
    > tansz niz jednopudelkowa wersja BOX, a dla przecietnego uzytkownika
> [...]

    Przeczytaj licencję obu wersji. Ja ci nie powiem, bo nie podajesz nazwy
    programu.

    A zazwyczaj jest to tak, że stara wersja 3 rzeczywiście jest tak tania,
    że "3" + "upgrade do 5" wychodzi taniej niż "5". Tylko uważaj żeby 3
    nie było np w wersji OEM.

    A co do instalacji to najczęściej nawet nie jest potrzebna instalacja
    wersji "3". Upgrade np żąda włożenia na chwilę płyty z "3" albo
    instaluje się nawet bez tego.

    Tak dla rozrywki: wypadek dość stary. Dwie konkurujące firmy z
    produktami A firmy X i B firmy Y. Cena A + "cpompetitive upgrade z A
    do B" była niższa niż cena "B" W ten sposób firma Y dbała o zyski firmy
    X.

    (X=Borland, Y=MS, A=B=kompilator C++)