    From: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Boje sie - nawiązanie do pewnego posta:(
    Date: Wed, 5 Feb 2003 12:48:11 +0100

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości

    > Ale CHIELI i ZROBILI prawda ?

    I jak widac sie pospieszyli:-(

    > czy np bdyby nie rozdala bedac
    > jeszce w pelni swiadoma czy banda cwaniakow dawno by jej nie okradla...

    A czym sie to rózni od sytuacji babci w tej chwili?

    > Dlaczego nagle zachcialo mu sie "partycypowiac" ?

    Bo moze po prostu zobaczył co się dzieje i ruszyło go sumienie? Lepiej późno
    niz wcale...

    > Moze steruje na "razaca niewdziecznosc" i przymierza sie
    > do uniewaznienia darowizny ?

    I powiem Ci, ze biorąc pod uwagę fakty to chyba trzymałabym kciuki aby mu
    się udało bo jako jedyny z rodziny stara się cos zrobic dla chorej matki.

    > Przez tyle let nie obchodzilo go ze rodzice Aginki
    > nie moga nocy spedzac z dziadkami...

    Rodziców Aginki tez to nie obchodzilo prawda? Dziewczyna byla zameldowana w
    mieszkaniu "po dziadkach" ale wolała mieszkac z rodzicami bo tak wygodniej.
    Dopiero jak babcia trafila do szpitala i zarysowała sie mozliwosc, ze juz
    nie wróci szybko odremontowala mieszkanko i sie przymierza do wprowadzenia
    sie.

    > Moze sobie wziac Babcie do sieboe - jak taki dobry.

    Babcia jest gdzieś zameldowana - badz co badz w mieszkaniu, ktore kiedys
    bylo jej. Nie uwazasz, ze za duzo wymagasz od wujka? Babcia ma mieszkanie
    (przynajmniej meldunek), jak juz pisalam, starych drzew sie nie przesadza -
    zmiana srodowiska mogłaby negatywnie odbic sie na kondycji psychicznej
    staruszki- wujek jest sklonny oplacic 12 godzinną pomoc do chorej. Nie jest
    jedynakiem - niech reszta rodziny wykaze odrobinę dobrej woli.

    > Reszta rodziny swoje dostala - podobno...

    Wiem, ze dostala ale chodzi mi o fakt, ze przyjeli darowizny od babci a
    teraz się nie poczuwaja w zaden sposób do opieki nad nią.

    > Nie widze powodu, by babcia miala nagle stac sie "przedmiotem"
    > za pomoca ktorego wujek "wyrownuje porachunki".

    Jak juz pisalam, znamy sprawę z jednej strony. Nie obchodzi mnie czy wujek
    przy pomocy babci wyrównuje porachunki - grunt, ze jego działania są na plus
    dla babci. Poza tym gdyby w mojej rodzinie dochodziło do takiej sytuacji tez
    starałabym się zrobic z tym porządek wszelkimi dostepnymi srodkami.

    > Nie wiem skad teza o razacej niewdziecznosci...

    A jak to nazwac?

    > Nie kazdy ma warunki opiekowac sie chorym.

    Jak to mówią "Jeśli się nie chce, to gorzej niżby człowiek nie mógł". Ktoś
    juz tu napisał, ze przyjemniej jest zmieniac pampersy niemowlęciu niz
    starszej osobie ale trzeba zdać sobie sprawę - że starość jest nieunikniona.
    Oddając naszych rodziców do domów starców i zapominając o nich, uczymy nasze
    dzieci wlasnie takiej postawy i mozliwe, że kiedys nam przyjdzie tego
    załowac.

    Praca pracownika socjalnego jest stresujaca? Jest. Masz przyklad - normalna
    rodzina, z normalnymi warunkami finansowymi ale najchętniej zrzuciliby
    klopot opieki nad chorym czlonkiem rodziny na panstwo. Bo wygodniej...

    HaNkA