  • Data: 2013-03-26 15:05:06
    Temat: Re: Błędne koło
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Marek wrote:
> [...]
    > to tu chodzi.
    > Wrak, bo inaczej nazwać tych pozostałości nazwać nie można, został
    > zabrany z feralnego warsztatu i przewieziony gdzie indziej. W
    > międzyczasie jednak mijał termin przedłużenia polisy OC i, nieco
    > wcześniej, dokonania przeglądu. Jednakże ze względu na stan pojazdu
    > niemożliwe było nawet pojechać nim na przegląd, nie wspominając już o
    > pozytywnej weryfikacji. Na pytanie konsultanta ubezpieczeniowego nie
    > mógłbym więc powiedzieć, że auto ma ważne badania.

    > W związku z powyższym żadne TU nie ubezpieczyłoby tego samochodu.

    Od kiedy wykupienie lub przedłużenie OC wymaga badań ?
    Gdybasz?

    > Nie mając ubezpieczenia wyrejestrować go więc też nie mogłem.

    A co ma ubezpiecznie to wyrejestrowania?
    Chcesz go wyrejestrować to go zezłomuj.

    > Co w takiej sytuacji powinienem był zrobić?

    Zacząć coś robić w praktyce a nie siedziec i wymyślać, że na pewno się
    nie uda.

    Czy w związku z
    > uruchomieniem tzw. e-policjanta i tropieniem nie mających wykupionego OC
    > mam powody do obaw?

    Masz. Jeśli choć przez dzień nie miałeś OC to masz problem i to dosyć
    kosztowny.

    > I w nawiązaniu do powyższego pytania, czy
    > pozostawienie wraku pojazdu na posesji znajomego można w świetle PoRD
    > traktować jako postój? Bo rozumiem, o czym zresztą mówi ustawa, polisa
    > OC stanowi ubezpieczenie związane z ruchem komunikacyjnym danego
    > pojazdu. Jednak tym samochodem nie da się jeździć (prawdopodobnie nie da
    > się już nawet uruchomić silnika), czyli nie da się go też wprowadzić do
    > ruchu, poruszać się nim.
    > Poradźcie coś, proszę. Czy są tu jakieś możliwości uniknięcia
    > ewentualnej kary w związku z brakiem OC?

    Nie da się uniknąć kary jak sie nie miało OC. Chyba że ktoś tego nie
    wyłapie.