  • 21. Data: 2003-01-20 11:41:04
    Temat: Re: Biopaliwa upadły
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    > Nie wiem. Pytam. Z tego co mówią dziennikarze -- ma poprawić.

    Niedawno w Wyborczej był artykuł napisany przez doktora chemii, który
    powiedział coś w stylu "gdyby biopaliwo i zwykłą benzynę wylać na ziemię, to
    bio byłoby czystsze o tyle, ile tego "bio" tam jest, czyli 4,5%, ale przy
    spalaniu nie ma ŻADNEJ różnicy, bo zanieczyszczenia to NO (jakiś tlenek
    azotu), niezależne od składu paliwa, tylko brane ze spalania gazów w
    atmosferze...". To nie cytat, tylko streszczenie...

    TS

  • 22. Data: 2003-01-20 20:47:01
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik TomekS napisał:

> [...]
    >azotu), niezależne od składu paliwa, tylko brane ze spalania gazów w
    >atmosferze...". To nie cytat, tylko streszczenie...

    Czyli, biorąc pod uwagę, że spalanie nie jest calkowite i na świat
    wydostaje się sporo niespalonego paliwa, rachunek i tak wychodzi na plus.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 23. Data: 2003-01-20 21:25:07
    Od: "MogO" <s...@...nie>

    Użytkownik "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl> napisał w wiadomości
    > No pewnie i jeszcze co?
    > Robcie sobie te obwdnice i metro za swoje pieniazki nie za wszystkich
    > podatnikow z Polski.

    Wystarczy pobierać myto od "obcych w mieście" i pieniążki się znajdą. Nie zapominaj,
    że do tego Miasta przyjeżdża codziennie do pracy ( - psując rynek pracy, bo godzą
    się na niższe zarobki, za które "u siebie" przeżyją) i załatwiać różne sprawy
    kilkaset tysięcy ludzi w kilkudziesięciu tysiącach samochodów, smrodzących
    mieszkańcom. Nie jest to takie proste "róbcie sobie..." Jest to robione nie tylko
    dla mieszkańców, ale w znacznej mierze ułatwi poruszanie sie "zamiejscowym".
    Swoją drogą - pamiętam, że kazano mi płacić za oddychanie (!) - tzw. "opłatę
    klimatyczną" w niektórych miastach. Tam w ten sposób zarabiali i mogli "robić
    sobie..." :-/
    Pozdrowienia.
    MogO

  • 24. Data: 2003-01-21 11:44:14
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Czy ktoś może mi wyjaśnić przed czym uratował i dlaczego ustawa, ktora
    > miała chronić nasze, i tak już zmasakrowane środowisko jest tutaj tak
    > negatywnie odbierana?

    Po przeczytaniu odpowiedzi kolegow wyjasniam.

    1. Pan Kalinowski z szelmowskim usmieszkiem tlumaczy nam ze powstana nowe
    miejsca pracy..
    2. Pan Kalinowski z szelmowskim usmieszkiem tlumaczy nam ze nikt na tym nie
    straci.
    3. Pan Kalinowski z szelmowskim usmieszkiem tlumaczy nam ze i tak juz
    jezdzimy.

    Wiec prosze POMYSLEC- po co wiec upieraja sie by byl OBOWIAZEK ?

    Prawda jest wg mnie taka, ze

    1. powstanie pare nowych miejsc pracy ale DUZYM KOSZTEM.
    Ten koszt przejawi sie przede wszystkim ALBO we wzroscie podatku akcyzowego
    od paliw
    ALBO w "dziurze" czyli mniejszych wplywow z aksyzy od paliw. A ze dziure
    trzeba bedzie zalatac
    min-fin podniesie INNE podatki.
    Dzieki temu pare firm straci rentownosc, pare padnie, ilus ludzi straci (po
    cichu) prace.
    Bilans wyjdzie na minus.

    2. Zmniejszenie arealu zasiewow spowoduje wzrost cen zywnosci - oczywscie
    przy aplauzie rolnikow.
    spowoduje tez degradacje gleby.

    Do produkcji biopaliw trzeba zuzyc energie - zanieczysci sie srodowisko.

    Ale co to obchodzi Pana Kalinowskiego.

    Ja bym byl za tym, by kazdy rolnik musial miec obowiazkowo conajmniej 5%
    polskiej pracy
    w zakupywanych produktach. Jak chce sobie jezdzic FV to niech dla rownowagi
    zalatwi sobie
    korepetycje z matematyki.

    Spadnie bezrobocie..

    Boguslaw

  • 25. Data: 2003-01-21 12:45:42
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    > Czyli, biorąc pod uwagę, że spalanie nie jest calkowite i na świat
    > wydostaje się sporo niespalonego paliwa, rachunek i tak wychodzi na plus.

    Niby tak, ale pewnie koszt wytworzenia biopaliwa (czyli zatrucie) będzie
    większy niż oszczędności. Do paliwa dolewa się "spirytus" ale nie 96% taki
    jak w sklepie, tylko 100%. Jakoś tą wodę trzeba wytrącić, a to kosztuje,
    czyli truje.

    Dodatkowy argument: paliwa z bio łatwiej przyswajają wodę i w związku z tym
    łatwiej rozdzielają się na frakcje. Może się okazać, że samochód, nawet
    prawie nowy, w którego baku jest woda (nie oszukujmy się, wiadomo skąd....)
    któregoś pięknego dnia nie zapali, bo w baku nie jest benzyna, tylko 2 (albo
    więcej) nie wymieszanych ze sobą składników.
    Można sobie wręcz wyobrazić sytuację, że jedzie maluch, droga zaczyna biec
    przez las, temperatura powietrza obniża się, samochód gaśnie i pomaga tylko
    wylanie całej zawartości zbiornika na ziemię i wlanie nowej....

    TomekS