    From: "Adam" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.regionalne.wroclaw,pl.sci.medycyna,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Biała sobota w szpitalu [!?] .....
    Date: Sun, 19 Oct 2003 00:24:47 +0200
    Sender: s...@o...pl@t115.star.net.pl

    _-Stan-_ wrote:
    > Po raz drugi mocno się zdziwiłem kiedy ubezpieczalnia nie
    > podpisała umowy z najlepszą [moim skromnym zdaniem] stomatolog z
    > Wrocławia. Zauważyłem, że umowy mają podpisane konowały które nie
    > cieszą się sympatią i zaufaniem pacjentów [oczywiście bez przesady-
    > to nie jest reguła!]. Olśniło mnie wtedy. Zrozumiałem, że rachunek
    > ekonomiczny wyklucza dobrych fachowców. Pacjenci będą wtedy chodzić
    > do takich lekarzy dużo więcej, niż do takich którzy żle robią swoją
    > robotę. Gabinety pękałyby w szwach, koszty mocno rosły. Lepiej
> [...]

    tu musze sprostowac. podpisanie umowy na refundacje swiadczen ze
    stomatologami nie jest obowiazkowe, czesto stomatolog ktory ma pelny
    terminarz pacjentow ktorzy placa za leczenie nie bedzie sobie zawracal tym
    glowy - czysty rach. ekonomiczny, w czasie kiedy przyjmuje jednego pacjenta
    'prywatnego' musialby przyjac 5 osob 'nieprywatnych'. poza tym 'wspolpraca'
    z kch czy nfz jest powiedzmy to sobie - dosc mocno zdominowana przez
    platnikow - lekarz ma wg podpisanego kontraktu same obowiazki, a kch czy
    nfz - prawa. radze zapoznac sie z przykladowa umowa, ew na stronach nfz są
    ogolniedostepne wytyczne w sprawie przyszlorocznych kontraktow.

    poza tym swiadczenia stom. sa kontraktowane na zasadach limitu. okreslona
    liczba pkt, okreslona liczba protez do wykonania - to wszystko daje
    okreslona liczbe przyjetych pacjentow. i nic powyzej. za pacjentow
    przyjetych powyzej wyznaczonego limitu kch nie zaplaci. albo zaplaci np 25%
    sumy.

    Adam