  • 1. Data: 2004-12-13 22:10:45
    Temat: Bezprawna publikacja zdjec w internecie.
    Od: "Lukasz." <l...@p...fm>

    Witam.

    Mam taki maly problemik.
    W pewnym internetowym serwisie zostaly opublikowane zdjecia przedstawiajace
    takze i moj wizerunek.
    Nie wyrazalem zgody na wykorzystywanie ani tym bardziej publikacje mojego
    wizerunku autorowi serwisu.
    Aktualnie osoba odpowiedzialna za ow strone nieudolnie zablokowala mi do
    niej dostep.

    Zdjecia nie sa grupowe czyli jest na nich mniej niz 15 osob w zwiazku z tym
    co sie orietuje autor nie mial prawa ich publikowac.

    W zwiazku z tym mam pytanie, o ile zdjecia nie zostala usuniete lub nie
    zostanie zamazany moj wizerunek na nich gdzie moge zglosic ten fakt (o
    policji wiem) ale moze np. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych
    moze w tej sprawie cos zrobic?

    Pozdrawiam.

    --
    Lukasz.

  • 2. Data: 2004-12-13 22:16:35
    Temat: Re: Bezprawna publikacja zdjec w internecie.
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2004 23:10:45 +0100,
    osoba podpisana: Lukasz. <l...@p...fm>
    napisała:
    [...]
    > Zdjecia nie sa grupowe czyli jest na nich mniej niz 15 osob w zwiazku z tym
    > co sie orietuje autor nie mial prawa ich publikowac.
    Skąd owe 15 osób.

    To jeśli zrobię górski krajobraz, na którym gdzieś tam bedzie turysta to
    nie mogę go opublikować? :-)
    KJ

    Teamwork is essential -- it allows you to blame someone else.

  • 3. Data: 2004-12-13 23:26:30
    Od: "Lukasz." <l...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Skąd owe 15 osób.
    Z tego co kiedys czytalem i pamietam to zdjecie grupowe liczone jest od
    ilosci (grupy) 15 osob.

    > To jeśli zrobię górski krajobraz, na którym gdzieś tam bedzie turysta to
    > nie mogę go opublikować? :-)

    To zalezy czy to zdjecie bedzie skoncetrowane na turyscie czy na krajobrazu,
    gdzie turysta jest tylko jakby tlem dla tego.

    --
    Lukasz.

  • 4. Data: 2004-12-14 08:17:03
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cpl410$g8k$1@sunflower.man.poznan.pl>, Lukasz. wrote:
> [...]
    > takze i moj wizerunek.
    > Nie wyrazalem zgody na wykorzystywanie ani tym bardziej publikacje mojego

    Niedawno jakaś rodzina wygrała sprawę o publikację jej zdjęcia w
    katalogu bodajże Nekermana. Może coś znajdziesz w archiwum gazet lub
    serwisów informacyjnych.

    Renata
    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 5. Data: 2004-12-15 18:58:30
    Od: twilight <n...@n...pl>

    On 14 Dec 2004 08:17:03 GMT, Renata Gołębiowska
    <R...@a...waw.pl> wrote:

> [...]
    Zajrzyj na pl.rec.foto i zapytaj albo poszukaj w
    archiwum.Podajesz troche malo danych aby mozna bylo na ten
    temat sie wypowiedziec.IMO sprawa jest nie do wygrania,zwlaszcza
    jesli autor zdjec nie osiagal z tej publikacji korzysci majatkowej,a
    tak z reguly jest jesli idzie o netowe publikacje.Jesli zdjecia sa
    fragmentem jakiegos reportazu ,publikacja jest mozliwa bez zgody osob
    widocznych na zdjeciu.

    pozdrawiam
    twil

  • 6. Data: 2004-12-16 10:51:55
    Od: "Lukasz." <l...@p...fm>

    Użytkownik "twilight" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tak z reguly jest jesli idzie o netowe publikacje.Jesli zdjecia sa
    > fragmentem jakiegos reportazu ,publikacja jest mozliwa bez zgody osob

    Zdjecia zostaly zamieszczone w galerii jednej z internetowych rozglosni
    radiowych.
    W chwili obecnej jednak zostaly usuniete.

    Dziekuje za informacje :)

    --
    Lukasz.

  • 7. Data: 2004-12-18 05:08:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cpl8f1$iss$1@sunflower.man.poznan.pl>, Lukasz. wrote:
    > tym
    > Z tego co kiedys czytalem i pamietam to zdjecie grupowe liczone jest od
    > ilosci (grupy) 15 osob.

    Nie jest istotne ile osób liczy grupa. To co jest, jakim jest ona lub dana
    osoba elementem kompozycji obrazu.

    W uproszczeniu o to właśnie chodzi :)

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2004-12-18 12:24:17
    Od: "Romek" <r...@p...wp.pl>

    Witam,
    Podobno kazdy prawnik zaczyna zdanie od "to zalezy.." :)
    W tej sprawie, rozpoczęcie wypowiedzi w ten sposób jest nader uzasadnione.
    To zalęzy co było na zdjęciu. Skad pomysł , że 15 osób to już grupa...
    Naprawde nie da się jednoznacznie odpowiedziec na to pytanie. Mamy bowiem
    orzeczenie SN dotyczace publikacji zdjęć z cwiczeń ratowniczych. Na zdjeciu
    jest symuowany pacjen, lekarze,grupa ludzi.. ale na pierszym planie jest
    lekarz. Sąd uznał, że publikacja nie narusza praw lekarza, że tym przypadku
    jest on "częscią" kompozycji. Z drugiej strony mamy orzeczenia Sadów w
    sprawie wykorzystania zdjęć odtwórcy roli AZJI ( którz nie oglądał Pana
    Włodyjowskiego...) w reaklamie koniaku.
    Tak wiec naeżło by najpier dokładnie przeanalizowac zdjecie. W każdym razie
    ewentualne roszczenia możesz opierac na przepisach art. 23, 24 kodeksu
    cywilnego, przepisach prawa autrskiego dotyczących wizerunku, może nawet
    przepisach ustawy o zwalczniu nieuczciwej konkurencji....
    Kończąc zaznacze raz jeszcze... wszystko zalezy...
    Pozdrawiam
    Romek Bieda
    www.prawnik.net.pl