  • Data: 2006-11-21 09:41:21
    Temat: Re: Bezczelna kradzież praw autorskich za granicą
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Stachlewski" <s...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:ejuh2i$dmh$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Przywilej praw autorskich to też nie majątek.

    ok, nazwijmy to bardziej poprawnie, prawa majatkowe do dziela, w tym
    wypadku ksiazki, jak najbardziej wymierne, wiec nie widze powodu, dla
    ktrorego rodzina nia miala by z tego czerpac kozysci

    > Patent (kolejny czasowy przywilej) to też nie majątek.

    jak wyzej, ktos na tym zarabia, wiec czemu spadkobiercy mieliby na tym nie
    zarabiac

    > Pomyśl trochę szerzej, a nie tylko przez pryzmat
    > "tak jest, bo ustawy tak stanowią".

    mysle troche szerzej i nie widze powodu, dla ktorego, np moje dzieci
    mialby nie zarabiac, na czyms co ja stworze czy wymysle, jesli wszyscy do
    okola beda na tym zarabiac

    > A czemu miałyby się np. kończyć wraz z podanym czasem?
    > Przecież własnośc budynku ci się nagle nie "expiruje".
    > Copyright póki co, jeszcze tak.
    > I co ty na to?
    > Czemu moja własność (odziedziczona hehe), nagle, 70 lat po śmierci
    > autora miałaby zniknąć.
    > To kradzież! I już takie głosy się pojawiły...

    znaczy sie do czego zmierzasz, bo najpierw masz pretenje do autora, a
    teraz idziesz w druga strone i masz pretensje do prawa, to w koncu jest to
    moralne czy nie moralne :)