    From: Bungo <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bank, a ochrona danych osobowych
    Date: Thu, 19 Oct 2006 22:33:04 +0200

    eNWu napisał(a):
    > Witam,
    >
    > Taki sobie drobny problemik: posiadam konto w banku X. Na mocy umowy z tym
    > bankiem o prowadzenie konta używam systemu informatycznego pozwalającego
    > obsługiwać to konto przez internet (wyciągi, przelewy i takie tam inne
    > bankowe sprawy). Za obsługę konta i dostęp do systemu drogą elektroniczną
    > uiszczam comiesięczną (całkiem sporą moim zdaniem) opłatę.
    > Do tego wszystkiego bank dokłada mi (już całkiem za darmo) w systemie
    > informatycznym różne fajne bajery w postaci reklam produktów własnych,
> [...]

    W mojej ocenie jest to kwestia z pogranicza ochrony danych osobowych,
    to zalezy np. czy skrypt wyswietlajacy reklame odnotowuje kto
    konkretnie ja obejrzal, a co za tym idzie - czy nie przypisuje
    konkretnej reklamy konkretnym profilom odbiorcow. Wtedy smialo mozna
    mowic o przetwarzaniu danych do celow marketingowych.

    Bardziej jednak wyglada mi na to, ze jest to inna odmiana spamu -
    niezamawianych informacji handlowych.
    Sprawdz, czy w umowie z bankiem nie podpisales zgody na otrzymywanie
    informacji marketingowych, reklamowych itp.

    Tak czy inaczej porozum sie moze najpierw z Urzedem Ochrony
    Konkurencji i Konsumentow - prawa klientow banku maja charakter
    konsumencki...

    pozdrawiam:-)

    ==> Bungo:-)