    From: Tomasz Pyra<tomiola@antispam_poczta.fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: BSA
    Date: 1 Jan 2004 15:09:30 GMT

    > jak również nie mam możliwości zwrotu
    > nośnika z programem sprzedawcy PO zapoznaniu się z tą umową na
    > podstawie
    > tego że nie zgadzam się na warunki wspomnianej "licencji";

    Tu bym sie nie zgodzil na poczatku licencji windows jest napisane
    [...]JEŚLI LICENCJOBIORCA NIE ZGADZA SIĘ
    PRZESTRZEGAĆ POSTANOWIEŃ UMOWY LICENCYJNEJ, NIE
    MA ON PRAWA DO INSTALOWANIA ANI UŻYWANIA
    PRODUKTU. LICENCJOBIORCA MOŻE NATOMIAST ZWRÓCIĆ
    PRODUKT W MIEJSCU, GDZIE ZOSTAŁ ON NABYTY, W ZAMIAN
    ZA ZWROT ZAPŁACONEJ KWOTY W PEŁNEJ WYSOKOŚCI.

    Kwestia jak to wyglada w praktyce ale autoryzowny reseller
    zapytany kiedys powiedzial mi ze u niego moge tak zrobic
    Zgadzam sie z Toba ze lepiej gdyby tresc licencji byla na pudelku
    lub chocby w sklepie do zapoznania sie przed zakupem a nie tylko
    przed instalacja.

    > Druga rzecz - sprzedawanie oprogramowania z wadami ukrytymi -
    > nie mam
    > obowiązku mieć dostępu do sieci, nie mam obowiązku kupować
    > czasopism
    > "komputerowych" więc jeśli na moim sprzęcie dany program nie
    > działa lub
    > działa w sposób wadliwy bo potrzebny jest update czy inny patch (o
    > czym nie
    > ma informacji z którą mogę się zapoznać PRZED zakupem)

    masz racje ale czesto wady wymagajace patcha odkrywane sa po
    wydaniu programu. Ich podawanie na stronach internetowych w miare
    ujawniania sie jest przyjeta praktyka i stwarza jednak mozliwosc
    zapoznania sie z nimi oraz zastosowania poprawek co wiele osob czyni.
    z programami jak z pacjentami "nie ma ludzi zdrowych, sa tylko nie
    dosc dokladnie przebadani" :)

> [...]
    > danego policjanta - na numer który on mi podał a jeśli podac nie
    > chce i
    > donmaga się otworzenia drzwi dzwonię na alarmowy 112 lub 997 i
    zgłaszam fakt
    > dyżurnemu że ten i ten dobija się do mnie i proszę o potwierdzenie
    że dana
    > osoba jest policjantem na służbie; i tym spsobem nowy dzielnicowy
    który
    > przyszedł zrobić wywiad środowiskowy o sąsiedzie (starającym się o
    licencję
    > ochroniarską któregos tam stopnia) grzecznie stał 10 minut przed
    drzwiami

    Niezly sposob bo jednoczesnie: okazujesz spokoj, dobra wole i
    zyskujesz na czasie :)

    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku
    Tomek

    -> http://usenet.pomocprawna.info