    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 8 Jan 2014 13:10:29 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Autorska umowa o dzieło, procent z zysków i brak rachunków

    On Wed, 8 Jan 2014, n...@t...net.pl wrote:

    > To autor wątku sugerował, że podsumowanie przychodów
    > miałoby następować np. co kwartał.

    Owszem.
    Ja zaś sugerowałem, że w przepisie jest wyraźnie zapis, pozwalający
    na inne niż kwotowe ustalenie wynagrodzenia.

    > Autor pracy nie zna zapisów
    > ksiegowych firmy dla kótrej pracuje więc firma powinna go poinformować
    > o jego przychodach w umówionym okresie rozliczeniowym.

    Ale uzależnianie od tej informacji żądania rachunku prowadzi do
    absurdu - wydawca mógłby opóźnić termin płatności tylko dlatego,
    że *jego* informacja nie dotarłaby do zainteresowanego.

    IMVHO, oczywiście strony MOGĄ iść tą drogą.
    Ale to nie oznacza, że wydawca miałby prawo do zignorowania
    rachunku wystawionego wcześniej, do którego kwotę miałby sam
    (na podstawie umowy) wyliczyć.

    > Nawet taka instytucja jak ZAiKS powinna tak działać

    A to jest chyba okazja na inny flejm :)

    pzdr, Gotfryd