  • 1. Data: 2007-06-25 14:00:21
    Temat: Auto - kupno - nietypowy problem
    Od: tomi <z...@g...pl>

    Sprawa wygląda tak:
    Pewien Pan kupił auto w grudniu(zarejestrowane w Polsce) i ubezpieczył
    OC, podobno aż dwa miesiące wstecz, aby była ciągłość tego
    ubezpieczenia. Samochodu do tej pory nie zarejestrował go(a ma obowiązek
    do 30dni to zrobić) i teraz chce sprzedać.
    Jak spisać umowę kupna-sprzedaży, aby później nie było problemów z
    rejestracją i ubezpieczeniem ?

    Czy można anulować tą umowe z grudnia i spisać ją bezpośrednio z
    poprzednim właścicielem ? Ale ubezpieczenie OC będzie na tego nowszego
    właściciela. Co w takim przypadku ?

    I jeszcze jedno pytanie, jeśli kupie to auto, to mogę natychmiast
    rozwiązać umowe OC poprzedniego właściciela i w tym samym dniu podpisać
    własną ? Czy musze czekać do końca umowy OC ? On dostanie zwrot za
    niewykorzystany okres ?

  • 2. Data: 2007-06-25 14:11:21
    Temat: Re: Auto - kupno - nietypowy problem
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu tomi porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > do 30dni to zrobić) i teraz chce sprzedać.
    > Jak spisać umowę kupna-sprzedaży, aby później nie było problemów z

    Normalnie. Ciebie nie intesuje to czy poprzedni wlasciciel mial ciaglosc
    w OC czy tez nie. Fakt nieprzerejstrowania samochodu tez nie jest
    problemem - po prostu sprzedawca powinien Ci dac procz dowodu
    rejestracyjnego i polisy OC, takze poprzednia umowe K-S. W wydziale
    komunikacji przedstawiasz dowod, Twoja umowe i poprzednia umowe.

    > Czy można anulować tą umowe z grudnia i spisać ją bezpośrednio z
    > poprzednim właścicielem ? Ale ubezpieczenie OC będzie na tego nowszego
    > właściciela. Co w takim przypadku ?

    Nie ma sensu. Zwlaszcza ze jest szansa iz poprzedni wlasciciel zglosil w
    WK ze sprzedal samochod.

> [...]
    > rozwiązać umowe OC poprzedniego właściciela i w tym samym dniu podpisać
    > własną ? Czy musze czekać do końca umowy OC ? On dostanie zwrot za

    Kupujacy ma 30 dni na decyzje czy bedzie korzystal ze starej polisy (z
    ew. rekalkulacja skladki) czy tez z niej zrezygnuje. Jesli zrezygnuje to
    sprzedawca dostanie po pewnym czasie zwrot skladki za niewykorzystany
    okres natomiast kupujacy musi sie w ciagu tych 30 dni zmiescic z
    wykupieniem nowej polisy.
    Jesli zdecydujesz sie korzystac ze starej polisy to pamietaj ze ona sie
    automatycznie przedluza (jesli jej nie wypowiesz).
    Wiecej informacji - archiwum tej grupy oraz pl.misc.samochody
    --
    badzio