    From: "SolAngelica" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Aukcje internetowe a e-booki na licencji GNU
    Date: Tue, 6 May 2003 18:27:46 +0200

    Użytkownik "Mateusz Korniak" <i...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:b98ce0$pou$1@news.polbox.pl...

    > Nie jest zgodne z prawem jest sprzedawanie czegokolwiek na licencji GNU,
    ale
    > wprawdzać zminany i dystrybuować dalej można przy zachowaniu mało
    > restrykcyjnych warunków.

    Coś pomieszałam. Z licencji GNU wynika, że (cytuję):

    "Na przykład, jeśli rozprowadzacie Państwo kopie takiego programu,
    niezależnie czy gratisowo, czy za opłatą, musicie Państwo odbiorcy udzielić
    wszelkich tych praw, jakie mieliście sami. Musicie zapewnić mu również
    otrzymanie kodu źródłowego (lub możliwość otrzymania) oraz przedstawić
    niniejsze Warunki, aby mógł on poznać swoje prawa.
    Ochrona Państwa praw przebiega w dwóch etapach:
    - zastrzegamy prawo własności autorskiej do oprogramowania,
    - oferujemy Państwu niniejszą licencję, która daje Wam sankcjonowane prawem
    zezwolenie na kopiowanie, rozpowszechnianie i/lub modyfikowanie tego
    oprogramowania."
    oraz
    "Możesz kopiować i rozprowadzać w dowolnych mediach wierne kopie kodu
    źródłowego Programu w otrzymanej formie pod warunkiem, że w widoczny sposób
    i odpowiednio podasz na każdej kopii właściwą informację o prawie autorskim
    i zrzeczenie się uprawnień z tytułu gwarancji; wszelkie napisy informacyjne
    na temat Licencji i faktu nieudzielania gwarancji musisz chronić przed
    uszkodzeniem, zaś wszystkim innym odbiorcom Programu musisz wraz z Programem
    wręczać egzemplarz niniejszej Licencji.
    Możesz pobierać opłatę za fizyczną czynność przekazania kopii i według
    własnej decyzji możesz za opłatą proponować ochronę gwarancyjną."

    Tutaj tekst licencji http://www.gnu.org.pl/text/licencja-gnu.html

    Natomiast w przypadku wspomnianego przeze mnie Poradnika Aukcjonera (tytuł
    przykładowy) w licencji wyraźnie jest zaznaczone, że (cytuję):

    "1. Posiadacz publikacji może korzystać z niej bez ograniczeń.
    2. Zabronione są jakiekolwiek zmiany lub modyfikowanie zawartości (...)
    3. Właściciel praw autorskich udziela zezwolenia na odsprzedaż dowolnej
    ilości kopii niniejszej publikacji z zastrzeżeniem pkt. 2.
    4. (...)
    5. Niniejszy ebook nie może być włączany do żadnych pakietów, zbiorczych
    publikacji, zestawów itp. w celu odsprzedaży łącznie z innymi publikacjami.
    6. Nabywca może używać niniejszego ebooka jako bezpłatnej premii, bonusu do
    sprzedawanych przez siebie towarów lub usług."

    W licencji poradnika aukcjonera niejasne są dla mnie pkt 5 i 6. Niby nie
    można ebooka włączyć do zestawu w celu odsprzedaży, ale może być użyty jako
    bonus.... wystarczy tylko napisać, że to nie "zestaw", ale "coś" o bonus....

    Z odpowiedzi Pana Korniaka wynika, że na podstawie licencji GNU nie można
    nic odsprzedawać, czy rzeczywiście? Czy to jest pewne? Z licencji, którą
    cytuję (GNU) wynika, że to jest jednak możliwe.

    A jaka byłaby odpowiedź na moje pytanie:
    "Proszę o podpowiedź jak się do tego zabrać, czy jest możliwe upilnowanie
    porządku w tej sytuacji, czego należy wymagać od sprzedającego
    (oświadczenie, poręczenie), aby stwierdzić, że dana aukcja jest legalna"

    Pozdrawiam

    SolAngelica